Dział: Administration&Business

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Zielona poprzeczka coraz wyżej na rynku magazynowym

Strategia ESG (environmental, social, governance) jeszcze nigdy nie była tak wysoko na liście priorytetów inwestorów i najemców na rynku magazynowym. O tym, jak branża realizuje politykę zrównoważonego rozwoju oraz które trendy wyznaczają kierunek zmian w sektorze, rozmawiamy z Jeremym Corderym, COO i założycielem spółki MDC², wiodącego dewelopera powierzchni magazynowych w kraju.

Czytaj więcej

Klucz do sukcesu inwestycyjnego w centrach outlet

Przy podejmowaniu decyzji o inwestycji w centra typu outlet ważne jest uwzględnienie zarówno korzyści, jak i związanych z tym wyzwań. O najważniejszych z nich mówią eksperci z KG Group – dewelopera, który buduje centrum handlowe Designer Outlet Kraków, oraz ROS Retail Outlet Shopping – firmy odpowiedzialnej za proces najmu i zarządzanie.

Czytaj więcej

Przemiany na rynku nieruchomości handlowych: wzrost i strategie dyskontów value retailers w Polsce

Polski rynek detaliczny, będący w centrum ciągłych przemian gospodarczych i społecznych, staje się areną dla zaawansowanych strategii inwestycyjnych i lokalizacyjnych znanych marek sklepów oraz parków handlowych. Rozwój dyskontów niespożywczych, znanych jako value retailers [1], stanowi ważny element tych przemian, oferując szeroką gamę produktów nieżywnościowych w atrakcyjnych cenach.

Czytaj więcej

ESG w polskich nieruchomościach komercyjnych

Rozwój rynków kapitałowych spowodował, że powstała potrzeba pogłębionej analizy biznesu, nieograniczającej się wyłącznie do udziału w rynku, rentowności i wypłacalności. Inwestorzy, partnerzy biznesowi, najemcy oraz klienci zaczęli zwracać uwagę na wszelkie aspekty funkcjonowania firm, wpisujące się w koncepcję zrównoważonego rozwoju.

Czytaj więcej

Zmiany w działach HR branży nieruchomości. Podsumowanie roku 2023 i prognozy na 2024

Rok 2023 był okresem znacznego spowolnienia w branży nieruchomości. Po wcześniejszych latach prosperity inflacja i związany z nią spadek siły nabywczej, podobnie jak kolejne podwyżki stóp procentowych negatywnie wpłynęły na sytuację w branży nieruchomości. Nie należy zapominać również o sytuacji za wschodnią granicą. Wojna w Ukrainie wywołała wzrost cen materiałów i surowców, łańcuchów dostaw, na rynku pracy, a co za tym idzie na same realizowane inwestycje.

Czytaj więcej

Klucz do sukcesu strategii rynkowej – transakcje M&A

Fuzje i przejęcia (M&A – mergers & acquisitions) to transakcje stanowiące kluczowe narzędzia strategii korporacyjnych, które pozwalają firmom na osiągnięcie różnorodnych celów. Polegają one na łączeniu, nabywaniu lub sprzedawaniu przedsiębiorstw w celu zwiększenia konkurencyjności, zdolności adaptacyjnych, rozszerzenia działalności i uzyskania korzyści skali. Szczególnie ważne stają się w handlu i usługach, gdzie lokalizacja nieruchomości komercyjnych może decydować o sukcesie.

Czytaj więcej

Mindspace – od polityki ESG do filozofii zrównoważonego rozwoju

Coraz więcej firm traktuje ESG (environmental, social, governance) nie tylko jako obowiązek regulacyjny i zestaw zasad do spełnienia. Charakter prowadzonej działalności sprawia, że sfery, których dotyka ta koncepcja, stają się dla wielu firm – w tym dla Mindspace, globalnego operatora elastycznych przestrzeni biurowych – głębszą filozofią, która wpływa na sposób myślenia o biznesie i na codzienne działania.

Czytaj więcej

Ekspansja JM na Słowacji to klucz do sukcesu w CEE

Biedronka to popularna sieć sklepów w Polsce, należąca do międzynarodowego detalisty Jerónimo Martins, który posiada sklepy w Portugalii i Kolumbii. 19 sierpnia bieżącego roku ukazały się informacje o tym, że Jerónimo Martins rozpoczął ekspansję w Słowacji, rejestrując spółkę „Jerónimo Martins Slovensko”. Słowacja stała się kolejnym krajem w strategii rozwoju tej firmy. Jakie korzyści przyniesie to spółce i SŁOWACKIM KONSUMENTOM – o tym w dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Big Data w świecie badań konsumenckich

Badania rynku były zawsze integralną i ważną częścią poznawania świata konsumenckiego. Pomagały zrozumieć klienta końcowego, naprowadzały na spokojniejsze wody, a analiza dobrych i złych nawyków konsumenckich zawsze pomagała podejmować ważne i strategiczne decyzje biznesowe. Dziś również są nieodłącznym elementem życia produktu. Chociaż definicja produktu nie uległa znaczącej zmianie, to dziś produktem może być w zasadzie wszystko, co nas otacza. Produktem są dobra materialne czy usługowe, również organizacje bądź idee. Produktem OBECNIE są także miejsca. Bez wątpienia każda rzecz, w rozumieniu przedmiotu, która może być obiektem rynkowej wymiany, jest dziś produktem.

Czytaj więcej

Strategia zarządzania powierzchniami najmu magazynów BOMA INDUSTRIAL jest lepsza niż PN-ISO 9836?

Nie ma tygodnia, by ktoś ze strony wynajmującego nie zadzwonił z palącą sytuacją dotyczącą problemów umowy najmu, pomiaru powierzchni, liczenia współczynników czy załączników graficznych z pomiaru powierzchni. Nie ma miesiąca, by nie wpływała do zaopiniowania sprawa sądowa z tytułu roszczeń o powierzchnie między najemcą a wynajmującym. Dotyczy to również magazynów, a najemcy coraz częściej kontrolują powierzchnie najmu.

Czytaj więcej

Nowelizacja przepisów dotyczących świadectw energetycznych budynków. Wyzwania, dylematy i kreatywne rozwiązania

W ostatnich miesiącach sporo zamieszania wzbudziła nowelizacja przepisów związanych ze świadectwami charakterystyki energetycznej budynków. Obowiązuje ona od 28 kwietnia 2023 r., a jednym z jej głównych celów było wprowadzenie kary grzywny za brak takiego świadectwa. Próby stosowania nowych regulacji po kilku miesiącach uwydatniły w praktyce sporo problemów, które warto przybliżyć i – w miarę możliwości – rozstrzygnąć.

Czytaj więcej