Dział: Administration&Business

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Hybrydowe biura

Zarządzanie powierzchnią biurową kojarzy się ze stałością: stała powierzchnia piętra, stała szerokość korytarza wymagana przepisami BHP, stała lokalizacja biurka wpiętego do zawsze tego samego gniazda, stałe nastawienia ilości powietrza w urządzeniach HVAC. Już moda na desk sharing czy hot desking nastręczała utrudnień, a hybrydowość pracy w jeszcze znaczniej multiplikuje ograniczenia. Jak wybrnąć z pułapki?

Czytaj więcej

Proekologiczne rozwiązania w budynkach magazynowych

W ciągu 3–4 lat nastąpi duża zmiana w innowacyjnych rozwiązaniach i coraz więcej budynków magazynowych będzie zbliżać się do zeroemisyjoności – przewiduje Piotr Miodek, Head of Construction & Engineering, Head of Sustainability w 7R, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej

Inteligentne miasto powinno być dla ludzi

Bez dialogu z mieszkańcami nie osiągnie się rozpoznania ich potrzeb i problemów, którym powinny odpowiadać smart rozwiązania. Tylko taka ścieżka działania umożliwi pełne wykorzystanie potencjału miast i zrozumienie idei smart city.

Czytaj więcej

Zielona poprzeczka coraz wyżej na rynku magazynowym

Strategia ESG (environmental, social, governance) jeszcze nigdy nie była tak wysoko na liście priorytetów inwestorów i najemców na rynku magazynowym. O tym, jak branża realizuje politykę zrównoważonego rozwoju oraz które trendy wyznaczają kierunek zmian w sektorze, rozmawiamy z Jeremym Corderym, COO i założycielem spółki MDC², wiodącego dewelopera powierzchni magazynowych w kraju.

Czytaj więcej

Klucz do sukcesu inwestycyjnego w centrach outlet

Przy podejmowaniu decyzji o inwestycji w centra typu outlet ważne jest uwzględnienie zarówno korzyści, jak i związanych z tym wyzwań. O najważniejszych z nich mówią eksperci z KG Group – dewelopera, który buduje centrum handlowe Designer Outlet Kraków, oraz ROS Retail Outlet Shopping – firmy odpowiedzialnej za proces najmu i zarządzanie.

Czytaj więcej

Przemiany na rynku nieruchomości handlowych: wzrost i strategie dyskontów value retailers w Polsce

Polski rynek detaliczny, będący w centrum ciągłych przemian gospodarczych i społecznych, staje się areną dla zaawansowanych strategii inwestycyjnych i lokalizacyjnych znanych marek sklepów oraz parków handlowych. Rozwój dyskontów niespożywczych, znanych jako value retailers [1], stanowi ważny element tych przemian, oferując szeroką gamę produktów nieżywnościowych w atrakcyjnych cenach.

Czytaj więcej

ESG w polskich nieruchomościach komercyjnych

Rozwój rynków kapitałowych spowodował, że powstała potrzeba pogłębionej analizy biznesu, nieograniczającej się wyłącznie do udziału w rynku, rentowności i wypłacalności. Inwestorzy, partnerzy biznesowi, najemcy oraz klienci zaczęli zwracać uwagę na wszelkie aspekty funkcjonowania firm, wpisujące się w koncepcję zrównoważonego rozwoju.

Czytaj więcej

Zmiany w działach HR branży nieruchomości. Podsumowanie roku 2023 i prognozy na 2024

Rok 2023 był okresem znacznego spowolnienia w branży nieruchomości. Po wcześniejszych latach prosperity inflacja i związany z nią spadek siły nabywczej, podobnie jak kolejne podwyżki stóp procentowych negatywnie wpłynęły na sytuację w branży nieruchomości. Nie należy zapominać również o sytuacji za wschodnią granicą. Wojna w Ukrainie wywołała wzrost cen materiałów i surowców, łańcuchów dostaw, na rynku pracy, a co za tym idzie na same realizowane inwestycje.

Czytaj więcej

Klucz do sukcesu strategii rynkowej – transakcje M&A

Fuzje i przejęcia (M&A – mergers & acquisitions) to transakcje stanowiące kluczowe narzędzia strategii korporacyjnych, które pozwalają firmom na osiągnięcie różnorodnych celów. Polegają one na łączeniu, nabywaniu lub sprzedawaniu przedsiębiorstw w celu zwiększenia konkurencyjności, zdolności adaptacyjnych, rozszerzenia działalności i uzyskania korzyści skali. Szczególnie ważne stają się w handlu i usługach, gdzie lokalizacja nieruchomości komercyjnych może decydować o sukcesie.

Czytaj więcej

Mindspace – od polityki ESG do filozofii zrównoważonego rozwoju

Coraz więcej firm traktuje ESG (environmental, social, governance) nie tylko jako obowiązek regulacyjny i zestaw zasad do spełnienia. Charakter prowadzonej działalności sprawia, że sfery, których dotyka ta koncepcja, stają się dla wielu firm – w tym dla Mindspace, globalnego operatora elastycznych przestrzeni biurowych – głębszą filozofią, która wpływa na sposób myślenia o biznesie i na codzienne działania.

Czytaj więcej

Ekspansja JM na Słowacji to klucz do sukcesu w CEE

Biedronka to popularna sieć sklepów w Polsce, należąca do międzynarodowego detalisty Jerónimo Martins, który posiada sklepy w Portugalii i Kolumbii. 19 sierpnia bieżącego roku ukazały się informacje o tym, że Jerónimo Martins rozpoczął ekspansję w Słowacji, rejestrując spółkę „Jerónimo Martins Slovensko”. Słowacja stała się kolejnym krajem w strategii rozwoju tej firmy. Jakie korzyści przyniesie to spółce i SŁOWACKIM KONSUMENTOM – o tym w dalszej części artykułu.

Czytaj więcej