Hybrydowe biura

Administration&Business

Zarządzanie powierzchnią biurową kojarzy się ze stałością: stała powierzchnia piętra, stała szerokość korytarza wymagana przepisami BHP, stała lokalizacja biurka wpiętego do zawsze tego samego gniazda, stałe nastawienia ilości powietrza w urządzeniach HVAC. Już moda na desk sharing czy hot desking nastręczała utrudnień, a hybrydowość pracy w jeszcze znaczniej multiplikuje ograniczenia. Jak wybrnąć z pułapki?

Dane, dane, dane

Celem każdej osoby odpowiedzialnej za zarządzanie przestrzenią biurową jest efektywność w zapewnieniu środowiska pracy, co przekłada się na balansowanie między komfortem i bezpieczeństwem a kosztami. Skąd wiadomo, czy jest efektywnie? Konieczne jest stałe mierzenie określonych wskaźników, ich analiza porównawcza w czasie, między wybranymi strukturami w organizacji, w konfrontacji z benchmarkiem. Podejmowanie decyzji na podstawie twardych danych jest nie tylko łatwiejsze, ale też jakość decyzji jest wyższa. Ale nie tylko analiza danych jest potrzebna, gdy czekają decyzje do podjęcia. Bardzo często jest odwrotnie – i jest to cechą nowoczesnego zarządzania: potrzeba decyzji rodzi się właśnie z analizy danych. Systematyczna analiza wskaźników inicjuje zmiany. Jakimi danymi dysponuje organizacja, które powinna udostępnić administracji? Podzieliłabym je na 2 grupy:

  • Dane o zasobach – czym dysponujemy? Plany powierzchni biurowych, wraz z opomiarowaniem w metrach kwadratowych często są (powinny być) uzupełnione o wyposażenie w postaci umeblowania i urządzeń, a także instalacji, np. gniazd sieciowych, elektrycznych, źródeł światła, fancoili i zadajników....

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy