Podczas tegorocznego REM Congress 2025 premierowo zaprezentowaliśmy wyniki raportu „Co się liczy w ładowaniu na parkingach biurowych”, a w internetowym wydaniu Magazynu udostępniliśmy go w calości i bezpłatnie. Jak powstał raport i czego można się z niego dowiedzieć.
Dział: FACILITY
Nowoczesne biurowce coraz częściej przypominają cyfrowe ekosystemy reagujące na bodźce, komunikujące się z użytkownikami i samodzielnie optymalizujące swoje funkcjonowanie. Zarządcy nieruchomości komercyjnych stają dziś przed wyzwaniem nie tylko technicznym, ale też strategicznym – jak wykorzystać potencjał nowych technologii, nie tracąc kontroli nad tym, co dzieje się w budynku.
W zarządzaniu obiektami utrzymanie czystości jest nie tylko kwestią estetyki. Odpowiedni standard higieny stanowi jeden z istotnych elementów bezpieczeństwa pracowników. Wysokie standardy czystości przyczyniają się do zmniejszenia absencji chorobowych pracowników, poprawy wizerunku obiektu oraz wspierają jego prawidłowe funkcjonowanie.
Jednym z najgorętszych tematów w dzisiejszych organizacjach pozostaje praca hybrydowa. Dyskusje toczą się zarówno podczas oficjalnych spotkań zarządów i menedżerów, jak i w kuluarach – przy kawie, między współpracownikami. WRACAJĄ WCIĄŻ TE SAME PYTANIA: Jak często bywasz w biurze? Kiedy byłeś ostatnio? Czy nasz zespół będzie teraz pracował więcej stacjonarnie? Czy firma spróbuje ściągnąć wszystkich do biura? Czy zbliża się koniec pracy hybrydowej? Choćby jedno z nich z pewnością pojawiło się w twojej ostatniej rozmowie o pracy.
Dzięki inteligentnym systemom zarządzania wnętrza biur, hoteli czy sklepów stają się przyjazne, bezpieczne i ekologiczne. Smart building to odpowiedź na potrzeby użytkowników i inwestorów – łączy technologię z troską o środowisko i jakość życia.
Dla efektywnego działania obiekty retailowe wymagają usług ochrony, utrzymania czystości i konserwacji. Przekładają się one na komfort klientów, bezpieczeństwo oraz optymalizację operacyjną, co z kolei ma na celu zwiększenie zysków poszczególnych lokali i centrów handlowych. Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing zintegrowanych usług FM. To podejście zakłada przekazanie usług ochrony, sprzątania i utrzymania technicznego jednemu partnerowi. Jeszcze większą wartość zyskuje ono, gdy połączone zostaje z technologiami wspierającymi zarządzanie obiektami – zdalnym monitoringiem, automatyzacją sprzątania czy wideoanalizą.
Automatyzacja procesów logistycznych przestaje być odległą wizją, a staje się codziennością polskich magazynów. To nie tylko odpowiedź na potrzeby rosnących oczekiwań klientów, ale także warunek utrzymania konkurencyjności na globalnym rynku.
800 tysięcy ton odpadów rocznie – tyle produkuje sama tylko Warszawa. To trzykrotnie więcej niż waży Pałac Kultury i Nauki. Od 2000 r. te ilości stale rosną. Bank Światowy ostrzega, że jeśli nie zmienimy nic dziś, to do 2050 r. masa plastiku w oceanach przewyższy masę wszystkich ryb.
11 września 2020 r. nastąpiła zmiana w przepisach, a konkretnie zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. Nie wszyscy jednak odnotowali, że po 50 latach nastąpiła zmiana w zakresie liczenia powierzchni schodów w mieszkaniach wielopoziomowych czy domach jednorodzinnych.
Nowoczesne galerie handlowe to dziś znacznie więcej niż miejsca zakupów – ich rola ewoluuje, odpowiadając na potrzeby klientów i lokalnych społeczności. Trzonem działalności pozostaje jednak rola komercyjna – obecność najemców i silna oferta handlowa, które zapewniają stabilne podstawy biznesowe i finansują rozwój nowych funkcji. Dzięki temu centra handlowe mogą realizować inicjatywy wykraczające poza tradycyjny model zakupów. Stają się przestrzenią spotkań, edukacji, zdrowia i kultury oraz odpowiadają na rosnące oczekiwania konsumentów.
Projektowanie biur dla generacji Z oznacza redefinicję tradycyjnego podejścia do przestrzeni pracy. To pokolenie wchodzi na rynek z zupełnie innym zestawem wartości i oczekiwań niż wcześniej generacja X czy Millenialsi. Wychowani w środowisku cyfrowym, wrażliwi na kwestie klimatyczne i społeczne, przywiązują dużą wagę do inkluzywności, technologii, elastyczności i estetyki miejsca pracy. Stworzenie przestrzeni, która spełnia ich oczekiwania, może być wyzwaniem.
Wrocławska Renoma to miejsce kultowe, które w tym roku świętuje swoje 95-lecie. Globalworth, właściciel i zarządca tego modernistycznego budynku, pisze nowy rozdział tej historii od 2017 r. Ostatnie 8 lat stało się okresem redefiniującej Renomę przemiany, która łączy szacunek do bogatej historii ze współczesnymi rozwiązaniami wpisanymi w obiekt mixed-use.