Dział: FACILITY

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Koszty eksploatacyjne: utrzymanie czystości

Utrzymanie czystości to serwis pozornie nieskomplikowany, bo przecież każdy potrafi sprzątać. Nic bardziej mylnego. Sprzątanie w obiektach komercyjnych zdecydowanie różni się od sprzątania budynków mieszkalnych. Dodatkowo inaczej sprząta się biurowce, inaczej centra handlowe, obiekty magazynowe czy hotele.

Czytaj więcej

Koszty eksploatacyjne: ochrona osób i mienia

Model ochrony obiektów komercyjnych uległ przez ostatnie lata wielu zmianom. Główną z nich determinuje rozwój nowych technologii, który w obecnych czasach znacznie przyśpiesza. W jaki sposób dzisiaj chroni się obiekty komercyjne, jak zwiększa bezpieczeństwo, minimalizuje ryzyko i optymalizuje koszty ochrony? Na te pytania staram się znaleźć odpowiedzi w tym artykule.

Czytaj więcej

Przyłączanie do sieci dystrybucyjnej

Deweloperzy powierzchni mieszkaniowych, ale także biurowych, logistycznych i handlowych, coraz częściej napotykają na trudności z uzyskaniem warunków przyłączenia do elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej.

Czytaj więcej

Pomieszczenia przyjazne zdrowiu

Zgodnie z danymi Eurostatu Polacy spędzają w pracy prawie 34 lata swojego życia. Jeszcze dekadę temu pracowaliśmy 2 lata krócej. Nie będzie to jednak artykuł o produktywności i marnowaniu czasu, ale o wpływie środowiska, w którym pracujemy, na nasze zdrowie.

Czytaj więcej

Jakość życia w miejscu pracy a zwyczaje żywieniowe Polaków

Według Eurostatu polscy pracownicy spędzają w pracy średnio 41,1 godziny tygodniowo [1]. Z tego względu to, w jaki sposób pracownik odżywia się w pracy jest kluczowe dla jego zdrowia. Tempo życia i dynamiczny charakter środowiska pracy mają istotny wpływ na różne aspekty naszego życia, w tym co i jak jemy, a wybór odpowiedniego modelu żywieniowego nabiera szczególnego znaczenia.

Czytaj więcej

Biuro dostosowane do potrzeb i przygotowane na różnorodność

Czym w ogóle jest inkluzywność? To jedno z tych wyrażeń, podobnie jak „gender” czy „zrównoważony rozwój”, które modnie krążą i dobrze mieć na ich temat zdanie. Problem w tym, że tego rodzaju terminy są mocno nadużywane – do tego stopnia, że ludzie przestają w nie wierzyć. Brzmią jak kolejny banał, coś co każda szanująca się firma musi mieć w swojej misji, wizji i wartościach, by być na czasie.

Czytaj więcej

Czym i dla kogo jest technical due diligence?

Technical due diligence to wszechstronny proces weryfikacji nieruchomości. Przeprowadzany jest w celu oceny jej aktualnego stanu technicznego i perspektyw inwestycyjnych, zarówno w przy zakupie nieruchomości, jak i rozbudowie, niezależnie od tego, czy jest to obiekt biurowy, handlowy czy przemysłowy. Rezultatem audytu jest raport zawierający wyniki analizy aktualnego stanu technicznego nieruchomości uwzględniający warunki techniczne i formalne, które mają wpływ na rozważane przez naszych klientów decyzje biznesowe. Dzięki TDD mamy możliwość kompleksowo wesprzeć rozwój firm.

Czytaj więcej

Czy twój parking jest gotowy na eMobility?

Do ładowania samochodów elektrycznych na parkingach firmowych wykorzystuje się 3-krotnie więcej energii niż w stacjach ogólnodostępnych. Zarządcy nieruchomości wciąż rzadko zdają sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywają w elektryfikacji transportu.

Czytaj więcej

Szybciej i taniej? Da się! Automatyzacja procesów w obiektach logistycznych

Automatyzacja i digitalizacja w przemyśle i produkcji jest już dla nas normą. Zastępowanie lub wspieranie ludzi robotami oraz szerokie korzystanie z technologii, przyspieszające produkcję i zwiększenie przepustowości oraz wolumenów, jest codziennością.

Czytaj więcej

Utrzymanie czystości – prosta usługa czy skomplikowana procedura?

Na zeszłorocznej konferencji REM usłyszałam, że biurowce muszą być przyjazne dla ludzi w nich pracujących, tzn. nowoczesne i bezpieczne. Jednym słowem – ma się w nich dobrze pracować. Osobiście nie mam nic przeciwko takim wymaganiom, ale od razu nasuwa się myśl, że utrzymanie takiego budynku w czystości będzie o wiele droższe.

Czytaj więcej

Budując kontrakty na miarę nowych czasów

W polskiej branży facility management (FM) Lech Wodecki, obecny prezes zarządu Apleona Polska, znany jest jako dynamiczna postać, wnosząca spory powiew świeżości rynkowej. Już jako młody menedżer zarządzał dużymi organizacjami FM. Obecnie jest liderem marki, która dzięki wzrostowi organicznemu i akwizycji stała się w krótkim czasie czołową firmą świadczącą usługi FM, ze specjalnością w technicznej obsłudze nieruchomości oraz zintegrowanym FM. Rozmawiamy z nim o tym, w jaki sposób postrzega relacje z klientami, rolę standaryzacji oraz przyszłość swojej organizacji.

Czytaj więcej

Ponowne wykorzystanie materiałów w remontach

Współczesne wyzwania związane z ochroną ŚRODOWISKA wymagają nowatorskich podejść do redukcji odpadów i zrównoważonego użytkowania zasobów. W tym kontekście ekologiczny ruch reuse (jako jedno z trzech „r” w akronimie RRR – reduce, reuse, recycle), czyli ponowne wykorzystanie mebli biurowych oraz materiałów budowlanych, staje się coraz bardziej potrzebnym rozwiązaniem. Ideą tego ruchu jest unikanie marnotrawstwa dzięki znalezieniu nowego zastosowania dla używanych ruchomych mebli, zabudów, a nawet materiałów budowlanych. Pozwala to zarówno na dbanie o środowisko, jak i na ograniczenie kosztów zakupu nowego wyposażenia.

Czytaj więcej