Dlaczego jeden dostawca?
Zarządzanie jednym kontrahentem oznacza prostszy nadzór, spójną jakość usług oraz redukcję kosztów administracyjnych. Jednocześnie integracja działań operacyjnych pozwala na bardziej efektywne reagowanie na potrzeby obiektu – jeśli pojawia się incydent lub awaria, zespoły techniczne, sprzątające i ochrony reagują wspólnie, bez potrzeby kontaktu z kilkoma firmami. Dodatkowo coraz częściej do tych usług dołączają rozwiązania technologiczne, które automatyzują pracę, podnoszą poziom bezpieczeństwa i dostarczają cennych danych zarządczych i marketingowych, jeszcze bardziej skracając czas reakcji, minimalizując ryzyko i usprawniając funkcjonowanie centrum lub lokalu najemcy.
REKLAMA
Technologiczne wsparcie zintegrowanych usług FM
Monitoring obiektu jest od dekad standardowym i wszechobecnym rozwiązaniem. Wsparcie go systemami wideoanalizy w czasie rzeczywistym i zdalnym centrum nadzoru przenosi nas na wyższy poziom ochrony, jednocześnie obniżając koszty. Systemy takie jak M2C Space bazują na pracy operatorów, którzy analizują obraz z kamer, reagując na incydenty (wtargnięcia, nieprawidłowe zachowania, zagrożenia pożarowe) oraz współpracują z ochroną fizyczną i służbami technicznymi. Dzięki połączeniu z systemami alarmowymi i kontrolą dostępu możliwa jest zdalna kontrola nad bezpieczeństwem i konserwacją w wielu obiektach jednocześnie.
W centrach handlowych i sklepach kamery nie służą już wyłącznie ochronie – stają się także źródłem danych analitycznych. Wideoanaliza w czasie rzeczywistym oparta o AI umożliwia m.in.: zliczanie klientów, analizę natężenia ruchu w czasie rzeczywistym, identyfikację tzw. „martwych stref”, analizę długości kolejek i czasów oczekiwania, badanie zachowań klientów, ich ścieżek oraz czasu przebywania w poszczególnych strefach, detekcję i prewencję incydentów etc.
Dane te są wykorzystywane zarówno przez działy ochrony, jak i przez działy marketingu i zarządzania lokalami (optymalizacja układu najemców, analiza skuteczności kampanii, ocena atrakcyjności lokalizacji w obiekcie).
Automatyzacja sprzątania – roboty czyszczące dla retailu
W obiektach o dużej powierzchni, takich jak galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe czy magazyny, skuteczne utrzymanie czystości to nie lada wyzwanie. Nie chodzi jedynie o efekty estetyczne i subiektywne odczucia klientów, ale także o higienę i bezpieczeństwo zdrowotne. Z pomocą przychodzą roboty czyszczące, które pracują samodzielnie, automatycznie omijają przeszkody i raportują swoje wyniki, pozostawiając przestrzenie wymagające ręcznego czyszczenia wykwalifikowanemu personelowi, który już nie musi poświęcać czasu na duże, ogólnodostępne przestrzenie.
Rynek robotów czyszczących dynamicznie się rozrósł, dzięki czemu istnieje ogromny wybór sprzętów. W zależności od typu powierzchni i obiektu polecić można np. roboty CenoBots L4/L50/SP50 dedykowane dużym powierzchniom otwartym (korytarze, pasaże, hale) lub Wimsha T1 – kompaktowe roboty do mniejszych przestrzeni. W przypadku intensywniejszych prac doskonale sprawdzić się m.in. przemysłowy Viggo SC80 Pro/S100-N. Rezultat postawienia na robotyzację? Większa przewidywalność, stała jakość, oszczędność na kosztach pracy i zużyciu środków chemicznych.
| M2C Firma działa w branży kompleksowej obsługi nieruchomości. Prezentuje nowoczesne podejście do tradycyjnych usług FM, takich jak: ochrona, utrzymanie czystości i utrzymanie techniczne, poprzez wykorzystanie najnowszych technologii i informatycznych rozwiązań. M2C wspiera centra handlowe, logistyczne, magazynowe, produkcyjne, a także biurowce i hotele. | 
Korzyści dla zarządców nieruchomości w retailu
Zintegrowany model IFM wsparty nowoczesną technologią przynosi konkretne efekty. Przede wszystkim jest to uproszczone zarządzanie i komunikacja, wynikające ze współpracy z jednym partnerem, a zarazem optymalizacja kosztów usług FM. Systemy prewencyjne, monitoring i robotyzacja przyczyniają się do redukcji strat i zapewniają lepsze planowanie budżetów utrzymania obiektu.
Co równie ważne, czysty, bezpieczny i dobrze zarządzany obiekt to po prostu wyższy komfort klientów, którzy chętniej do nas wracają, a także profesjonalny odbiór przez najemców i użytkowników, przekładający się na pełny i długoterminowy wynajem obiektu.
W budowaniu relacji i negocjacjach z najemcami nieocenione będą rzeczywiste dane o ruchu, zachowaniach klientów i wykorzystaniu przestrzeni. Sprzyja to też podejmowaniu decyzji opartych na danych (data-driven decisions).
Retail wymaga skutecznego zarządzania obiektem, charakteryzującego się elastycznością, koordynacją i technologicznym wsparciem. Zintegrowany facility management, uzupełniony o systemy analityczne, zdalny monitoring i zrobotyzowane utrzymanie czystości, to dziś nie tylko trend – to konieczność, która realnie przekłada się na przewagę konkurencyjną.
 
             
                                                                                                    
 
             
                         
                         
                        