Zmiana roli
Pandemia COVID-19 upowszechniająca nowe modele pracy, inwazja Rosji na Ukrainę powodująca utrudnienia w łańcuchach dostaw, co przełożyło się na znaczący wzrost cen energii, a także liczne regulacje prawne nakładane przez Unię Europejską (UE), których celem jest osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku – to kluczowe czynniki, które w ostatnich latach wywarły ogromny wpływ na rynek nieruchomości komercyjnych i wymusiły zmiany w strategiach biznesowych firm. Spowodowało to także zmianę roli zarządców nieruchomości – ich obowiązki wykraczają dziś daleko poza obszar nieruchomości.
Oczywiście do zadań zarządcy niezmiennie należą kompleksowa opieka nad nieruchomością, dbanie o jej stan techniczny, obsługa finansowa i utrzymywanie relacji z najemcami. To zarządcy przygotowują budżety dotyczące bieżącego utrzymania nieruchomości oraz inwestycyjne dla swoich klientów oraz odpowiadają za ich realizację. Od kilku lat ważnym aspektem ich działalności jest także troska o użytkowników budynku – ich dobrostan i samopoczucie, aranżowanie przedsięwzięć mających na celu integrację najemców, a także lokalnych społeczności, poprawa dostępności obiektów, które coraz częściej „żyją” także po godzinach pracy. Mnogość wyzwań, z którymi mierzą się dziś właściciele budynków i najemcy, jeszcze bardziej rozszerzyły ten zakres i wymusiły kompleksowość działań w różnych sferach – doradztwie (szczególnie w zakresie zakupu energii i ESG), bieżącej działalności i komunikacji. Ich realizację umożliwia wiele nowoczesnych technologii, które wspierają pracę zarządców, budują pozytywne doświadczenia użytkowników budynku i ułatwiają w nim ich funkcjonowanie.
Więcej aktywów, większe kompetencje
Co ważne, rozwój rynku nieruchomości...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!