Dołącz do czytelników
Brak wyników

PROPERTY

2 lutego 2015

Co warto wziąć pod uwagę, lokując najemców w pasażach w centrach handlowych?

0 207
Komercjalizacja obiektów handlowych zależna jest od wielu czynników: rodzaju obiektu, jego położenia komunikacyjnego, sąsiedztwa konkurencji. Dobór najemców kiedyś skupiał się na markach sieciowych.

Ich lokalizacja w danym centrum handlowym zakładała rozmieszczenie sklepów z tej samej branży w zupełnie różnych jego częściach. Klient obchodził wówczas całą galerię, co przekładało się na ruch, a także na wyższe obroty. Sprawdzało się to i nadal sprawdza w małych galeriach handlowych. Jednak to rozwiązanie ma pewien dość znaczący minus: odwiedzający czują się zmęczeni szukaniem produktów, które chcą kupić. Obecnie, szczególnie w przypadku projektowania dużych centrów handlowych, coraz częściej odchodzi się od tego modelu. Współczesne tendencje wskazują na tematyczne lokalizowanie sklepów w pasażach. Takie rozwiązanie jest wygodne dla klienta, przekłada się na ruch i obroty.

POLECAMY

Przekonanie najemcy, żeby wynajął lokal koło konkurencji, nie jest trudne, bowiem zdaje on sobie sprawę, że skorzysta na ruchu w galerii, które przełożą się na jego dochód. Pojawiają się najemcy lokalni, kiedyś pomijani, a obecnie traktowani jako wyróżnik centrum. Nawiązanie do tradycji zakupowych można zauważyć szczególnie w mniejszych miastach, w których lokalni najemcy mają już silną, wypracowaną pozycję.

Wszystkie obiekty handlowe, poczynając od parków handlowych, a kończąc na centrach handlowych, opierają się na najemcach kluczowych – „anchor tenants”. Dobór pozostałych najemców powinien być prowadzony pod kątem wzajemnego uzupełniania się oferty handlowej oraz usługowej. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w pasażach nie tylko sklepów, ale również innych najemców tej branży, np. miejsca zabaw dla dzieci w pasażu ze sklepami dla dzieci i matek w ciąży.

Niezwykle istotne jest, żeby lokować najemców według półki cenowej, jaką reprezentują. Przykładowo: sklep z obuwiem ze średniej lub niskiej półki nie powinien znajdować się w bezpośrednim sąsiedztwie lokalu z obuwiem ekskluzywnym. Takie bowiem rozwiązanie utrudnia klientom odpowiedź na pytanie: „do kogo dane centrum jest adresowane?”.

Ogólną ideę projektowania tych obiektów stanowi to, aby były one atrakcyjne dla jak najszerszego spektrum klientów. Wyjątkami są obiekty, które z założenia i z doboru swoich najemców profilują się na...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy