Według danych Colliers na koniec 2024 r. w Polsce przybyło około 509 tys. m2 nowoczesnej powierzchni handlowej i tym samym całkowite zasoby na rynku wyniosły 13,3 mln m2. Był to najwyższy wynik, jeśli chodzi o oddaną do użytku nową podaż od 2015 r., czyli od blisko dekady. Jednocześnie najnowsze tegoroczne dane za I kwartał 2025 r. wskazują, że od stycznia do marca na rynek trafiło zaledwie 40,5 tys. m2 nowoczesnej powierzchni handlowej. Oddano do użytku jedynie trzy nowe obiekty (parki handlowe), a dwa istniejące rozbudowano i zmodernizowano. Pojawiły się też zapowiedzi zamknięcia starszych projektów, m.in. Galerii Bemowo w Warszawie i Galerii Dębiec w Poznaniu.
Jednocześnie z analiz Cushman & Wakefield wynika, że w minionym roku Polska zajęła drugie miejsce w Europie pod względem wielkości nowo oddanej powierzchni handlowej. Na pierwszym miejscu w Europie pod względem zasobów powierzchni centrów i parków handlowych wciąż pozostaje Wielka Brytania z 28,5 mln m2, na drugim Francja – 27,9 mln m2, na trzecim Niemcy – 18,6 mln m2, na czwartym Włochy – 16,6 mln m2, na piątym Hiszpania z 14,4 mln m2, na szóstym Polska z 13,3 mln m2, a za nami Belgia – 8,3 ml...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!