„Wciąż kryzys czy już nie?” – kilka słów o zarządzaniu centrum handlowym

PROPERTY

Właściciele i zarządcy obiektów handlowych z pewnością często zadają sobie to pytanie, niezależnie od szerokości geograficznej, w której DZIAŁAJĄ, Bo jak wiemy, obiekty handlowe przeszły ostatnio głęboką i trudną metamorfozę. Zmieniły się warunki funkcjonowania, zmienili się klienci – zmieniają się też ich potrzeby. O tych wyzwaniach w wywiadzie dla IMCR opowiada Shannon Quilty, międzynarodowa specjalistka ds. nieruchomości komercyjnych.

W zależności od poziomu panującego kryzysu ekonomicznego przeformowują się możliwości nabywcze konsumentów, a co za tym idzie, sposób korzystania z obiektów handlowych oraz cele ich odwiedzania. Do tego wszystkiego dochodzą relacje z najemcami oraz odpowiednio dobrany tenant mix, który jednocześnie spełni potrzeby swoich klientów, a także pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Pojawia się także pytanie: co dalej? Jaką obrać strategię w zarządzaniu obiektem na najbliższe lata? Te ostatnie przed pandemią COVID-19 skupiały się przede wszystkim na rozwoju dodatkowej oferty, tj. rozrywki i gastronomii. Czy to dziś wystarczy? To trudne pytanie, ale z pewnością bacznie przyglądając się działaniom na rynku, możemy czuć się lepiej przygotowani na zmiany. 

Centrum handlowe to na co dzień duża i skomplikowana machina z szeregiem naczyń połączonych, nad którymi trzeba sprawnie panować. To m.in. rola osoby, która zarządza obiektem. Wymaga to dużych umiejętności,...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy