Pocovidowa redefinicja czystości

FACILITY

Jesienią 2018 r. szef firmy Kärcher – Hartmut Jenner w jednym z wywiadów powiedział, że „sprzątanie może być inteligentne”. Od tego czasu minęły co prawda 4 lata, ale sekwencja ta nabiera na znaczeniu, dlatego posłuży mi do dalszych dyskusji, w których spróbuję pokazać, że sprzątanie powinno być inteligentne.

Pandemia SARS-CoV-2 wywróciła nasz świat do góry nogami. Nie tylko wpłynęła negatywnie na nasze życie, ale również zmusiła nas do innego spojrzenia na panujące w naszym otoczeniu warunki higieniczno-sanitarne. Moja optymistyczna natura jednak każe wskazać mi pozytywne aspekty, które sytuacja pandemiczna przyniosła: większą świadomość higieniczną oraz nowe postrzeganie czystości w miejscach użytku publicznego. Praktycznie z dnia na dzień standardy, które mieliśmy, okazały się niewystarczające.

Oczekiwania społeczeństwa dotyczące czystości są obecnie wyższe niż kiedykolwiek i wciąż rosną. Deloitte Digital w raporcie z 2020 r. podaje, że aż 85% konsumentów zgadza się, że wizualnie czyste obiekty są niezwykle ważne. Mimo że w ciągu ostatnich 2 dekad wymagania te stale rosną, to dopiero ostatnie 2 lata przyniosły gwałtowny ich wzrost.

Obecnie rośnie jeszcze bardziej transformacyjna, zbiorowa świadomość zagrożeń dla zdrowia publicznego kryjących się w codziennych przestrzeniach. Ankieta Ernst & Young wykazała, że 7 na 10 osób twierdzi, iż jest bardziej świadomych kwestii higieny i warunków sanitarnych w firmach, podczas gdy McKinsey poinformował, że w...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy