Kompetencje przyszłości w świecie fm

FACILITY

Rozpoczęła się czwarta rewolucja przemysłowa – tak twierdzi spora grupa badaczy. Zmienia się także sytuacja na rynku pracy. Obecnie o losach pracownika nie decyduje już wyuczony zawód. Znacznie istotniejsza stała się umiejętność dostosowania się do nowych warunków i zestaw odpowiednich kompetencji.

Rzeczywistość, w której aktualnie funkcjonujemy, to czas szybkich i nieprzewidywalnych zmian. Wielu badaczy mówi o czwartej rewolucji przemysłowej. W przeszłości życie społeczności zmieniły maszyny parowe, następnie energia elektryczna i masowa produkcja, kolejno ogromną rolę odegrała automatyzacja i komputery. Dzisiaj rzeczywistość kreuje sztuczna inteligencja.

Jakie kompetencje są niezbędne wśród przedstawicieli branży FM, aby podążać za tymi zmianami? Czy w świecie VUKA, gdzie zmiana jest jedną ze stałych elementów, możemy opierać się na umiejętnościach stanowiących dotychczasowy trzon jeszcze względnie młodej branży?

Myślę, że trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, iż przewagę konkurencyjną zdobywają te firmy, które niezależnie od otoczenia biznesowego szybko reagują na zmiany, czy to technologiczne, czy społeczne i mają w swoich zasobach pracowników, którzy bez większego wysiłku adaptują się do nowej rzeczywistości.

Kiedy wrócimy pamięcią do projektów, którymi zarządzaliśmy przed dziesięcioma czy piętnastoma laty, zauważamy ogromny postęp technologiczny. Bardzo wiele procesów zostało usprawnionych, relacji opisanych i zaprogramowanych. Partnerzy biznesowi coraz bardziej świadomi swoich oczekiwań, komunikują o potrzebach związanych ze współpracą z doświadczoną firmą, w której zwraca...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy