Czy w analogiczny sposób podchodzimy do budowania strategii personalnej? Sukces przejścia przez zmianę, zwłaszcza w branży usług, tkwi w rzetelnej analizie posiadanych zasobów personalnych w organizacji. Czy w firmach znany jest potencjał pracowników, zadania, w których są najbardziej efektywni? Czy zmiana jest dla nich bodźcem do działania czy wręcz odwrotnie: hamuje ten proces? Czy znamy postawy naszych pracowników, ich obawy i strach?
Dotychczasowy kryzys obnażył wiele niedociągnięć w tym obszarze, lekkomyślność w podejściu do budowania strategii personalnej. Niewłaściwie alokowano zasoby, źle komunikowano zmiany licząc na to, że sytuacja jest chwilowa i zaraz powróci do normalności, a pracownicy w zależności od sytuacji zmienią swoją postawę, dostosowując się do sytuacji i potrzeb organizacji. Przygotowanie nawet idealnych scenariuszy kryzysowych, dopasowanie ich do skali zjawiska, nie będzie wystarczającym działaniem, jeśli nie będziemy mieli wiedzy o postawach członków naszych zespołów. Postawy te jeszcze mocniej, jako instynktowne zachowania, dadzą o sobie znać w kryzysie.
Dzisiaj pracownicy weryfikują składane im obietnice, ale także klienci oceniają partnerów biznesowych na podstawie ich działań wobec pracowników.
Pandemia koronawirusa oddziałuje na...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!