Budując kontrakty na miarę nowych czasów

FACILITY

W polskiej branży facility management (FM) Lech Wodecki, obecny prezes zarządu Apleona Polska, znany jest jako dynamiczna postać, wnosząca spory powiew świeżości rynkowej. Już jako młody menedżer zarządzał dużymi organizacjami FM. Obecnie jest liderem marki, która dzięki wzrostowi organicznemu i akwizycji stała się w krótkim czasie czołową firmą świadczącą usługi FM, ze specjalnością w technicznej obsłudze nieruchomości oraz zintegrowanym FM. Rozmawiamy z nim o tym, w jaki sposób postrzega relacje z klientami, rolę standaryzacji oraz przyszłość swojej organizacji.

Przeszedłeś długą drogę w segmencie Facility Management i od niemal 10 lat piastujesz w nim wysokie stanowiska. Jaka jest według Ciebie najważniejsza cecha tej branży? Co sprawia, że człowiek może chce się utożsamiać z FM-em?

Lech Wodecki: Jeżeli miałbym wybrać jedną cechę, to byłaby to różnorodność. Z pewnością nie jest to biznes nudny, w którym występuje duża powtarzalność. Wręcz przeciwnie. Dla zewnętrznych obserwatorów nasza branża może wydawać się prosta, ale przyglądając się jej z bliska i funkcjonując w niej, można dostrzec, że cechuje się dużym pluralizmem i dynamiką. Tutaj każdy klient jest inny, prowadzi odmienne interesy i w związku z tym ma różne potrzeby, my staramy się to zrozumieć, zinterpretować oraz zaproponować takie rozwiązania, które odpowiedzą na potrzeby teraźniejszego i przyszłego biznesu.

Czy po tylu latach w tej branży odczuwasz stagnację? Co jest dla ciebie największą motywacją?...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy