Związek na długie lata – jak dobrze wybrać firmę zarządzającą hotelem i apartamentami inwestycyjnymi

INVESTMENT & CONSTRUCTION

Dobrze, gdy związek z firmą zarządzającą trwa długie lata. Wybranie solidnego partnera jest jedną z kluczowych decyzji do podjęcia i może znacząco przyczynić się do sukcesu inwestycji. Hotelarstwo i pochodne biznesy wymagają czasu, a zwrot z inwestycji nie następuje szybko. W dużej mierze zależy on od poziomu usług, umiejętności analizy rynku i wyników, sprawnego revenue managementu i dobrej organizacji.

Po co firma zarządzająca skoro jeszcze nie ma budynku?

Inwestorzy z doświadczeniem w segmencie mieszkaniowym i biurowym często przenoszą swoje doświadczenia ze znanych sobie segmentów na hotelarstwo. Nie zauważają przy tym, że w obiekcie hotelowym zarządzanie oznacza znacznie więcej, poczynając od zarządzania operacyjnego – recepcją, pokojami, punktami gastronomicznymi, spa & wellness, przestrzeniami konferencyjnymi – w zależności od tego, jak bardzo rozbudowany jest obiekt. Kolejną, niezwykle istotną częścią zarządzania jest sprzedaż wraz z revenue managementem, a także marketing i PR. Do tego jeszcze dochodzi zarządzanie jakością usług, gospodarka magazynowa, księgowość i finanse, HR i usługi kadrowo-płacowe.

Zakres działania firmy zarządzającej może być bardzo szeroki i jest naznaczony specyfiką branży hotelowej. Z tego powodu warto zacząć rozmawiać już na etapie planowania inwestycji. Na bazie swojego doświadczenia firma zarządzająca może zaproponować rozwiązania projektowe, które w przyszłości przyczynią się do zwiększenia przychodów i optymalizacji kosztów operacyjnych. Będzie też w stanie oszacować przyszłe wyniki obiektu, opracować koncepcję marketingową i politykę sprzedażową. Pomoże dostosować inwestycję do standardów, wyma...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy