Wyzwania w rekrutacji w branży facility management w 2020 r.

FACILITY

Rok 2020 z pewnością przejdzie do historii. Pandemia COVID-19 zrewidowała wiele prognoz i planów biznesowych, w tym również w branży zarządzania nieruchomościami i obsługi technicznej. Według raportu płacowego Hays na 2020 r. 84% firm planowało zatrudnić nowych pracowników, przy czym jednocześnie 78% pracodawców spodziewało się trudności w pozyskaniu ludzi do pracy. Takie były prognozy dla branży na początku roku. Wiele firm musiało zrewidować swoje plany co do zatrudnienia nowych pracowników. Czy jednocześnie zmalały trudności w ich pozyskaniu?

Mam okazję obserwować zmiany na rynku pracy od ponad dekady. Moje doświadczenie pracy w zakresie HR było od zawsze związane z rekrutacją, a przez te lata wspierałam poszukiwania pracowników od najwyższych do najniższych szczebli w organizacji. Swoje pierwsze kroki w rekrutacji stawiałam w executive search po stronie agencji pośrednictwa. Z perspektywy czasu poszukiwanie pracowników na stanowiska menedżerskie wydaje mi się łatwym zadaniem. Obecnie jednak, mając za sobą prawie dwuletnią praktykę w rekrutacji dla branży facility management, mogę powiedzieć: nie jest lekko. I łatwiej na pewno nie będzie.

Problemy, z którymi borykają się firmy ze środowiska obsługi technicznej, wpisują się w trendy ogólnorynkowe. Mała liczba kandydatów o wymaganych kwalifikacjach, niska liczba zgłoszeń aplikantów o odpowiednim doświadczeniu, a także presja płacowa wywierana przez osoby zainteresowane zmianą – to wyzwania rekrutacyjne uniwersalne dla każdej gałęzi gospodarki. W branży FM mierzymy się dodatkowo z procesem starzenia się populacji pracowników obsługi technicznej i niskim zainteresowaniem u młodych ludzi budowania swojej kariery w tym zakresie. Może to doprowadzić do sytuacji, w której doświadczeni eksperci z...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy