Wprowadzenie na rynek inwestycji hotelowej – czynniki sukcesu sprzedażowego

INVESTMENT & CONSTRUCTION

Czy można otworzyć hotel z pełnym obłożeniem? Oczywiście, że tak. W tym celu należy zacząć przygotowania wiele miesięcy wcześniej. Mimo że rynek usług hotelarskich się zmienia i czas między dokonaniem rezerwacji a przyjazdem (booking window) jest coraz krótszy, to i tak efekt podjętych działań sprzedażowych i marketingowych będzie oddalony w czasie. Co zrobić, aby biznes hotelowy już po otwarciu zaczął przynosić znaczne przychody?

Dla kogo tworzymy hotel? – spójność koncepcji i projektu

Praca nad sukcesem sprzedażowym rozpoczyna się na etapie planowania inwestycji. Biznesplan inwestycji powinien zawierać założenia dotyczące koncepcji sprzedażowej i marketingowej – jak będzie pozycjonowany hotel, kto będzie gościem docelowym, kto jest konkurencją i co może być przewagą naszego hotelu. Koncepcja obiektu powinna być spójna z jego designem. To dla określonej grupy potencjalnych klientów architekt projektuje hotel. Inny będzie budynek z przeznaczeniem biznesowym, inny typowo resortowy. Ważny jest też wiek gości, sposób spędzania czasu, preferencje żywieniowe, a nawet język komunikacji. Spójność architektury, udogodnień i przekazu marketingowego są najważniejszymi gwarantami sukcesu sprzedażowego.

Dogłębne poznanie swojego klienta, jego potrzeb i preferencji pozwoli stworzyć produkt, który będzie adekwatną odpowiedzią na jego potrzeby.

Idea spójności powinna przyświe...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy