Przeprowadzka biura – jak sprawnie ją zorganizować

PROPERTY

Każda zmiana adresu biura może być okazją do wprowadzenia nowych zasad. Takie wydarzenie często oznacza dynamiczny wzrost oraz zwiększenie sprzedaży. Miejsce przydaje się też, gdy firma rozwija się na nowych rynkach i pozyskuje kadrę. Przestrzeń i dodatkowe metry kwadratowe nie są związane jedynie z ergonomią pracy, ale też z oczekiwaniami pracowników, którzy chcą czuć się komfortowo. To natomiast ma pozytywny wpływ na ich efektywność i morale. Powstaje jednak zasadnicze pytanie – czy przeprowadzka biura to proste zadanie, a może możliwe jest tutaj podjęcie złej decyzji? Sprawdźmy to!

Z najnowszego raportu CBOŚ z 2019 r. wynika, że co piąty pracownik odchodził z pracy z wyboru. Co miało wpływ na taką, a nie inną decyzję? Brak możliwości awansu, brak satysfakcji z wykonywanych zadań czy wkraczanie pracy w życie osobiste. Wysoko na liście znalazł się powód związany z atmosferą, jaka panowała w miejscu zatrudnienia. Udzielający się stres, praca w złych warunkach czy takich, które nie są dostosowane do potrzeb zespołu. Tak! Wielkość biura, jak i jego udogodnienia odgrywają ogromną rolę. Stąd jeżeli jako pracodawca czy kierownik otrzymujesz sygnały, że podaż miejsca się niebezpiecznie zmniejsza lub lokalizacja czy otoczenie powodują pewnego rodzaju dyskomfort lub brak poczucia bezpieczeństwa wśród pracowników – warto rozważyć przeprowadzkę biura. Podpowiemy, jak zrobić to szybko, łatwo i bez szkody na działaniu firmy.

 

Zacznij od ustalenia celów zgodnych z oczekiwaniami pracowników

Warto zadać sobie pytanie – jaki jest cel przeprowadzki biura? Wbrew pozorom nie jest to zawsze zwiększenie powierzchni roboczej. Niekiedy zmiana lokalizacji związana jest z podniesieniem prestiżu, wprowadzeniem nowych udogodnień dla pracowników (jak strefa chillout, dostęp do piętra z gastronomią, parking w obiekcie czy łatwiejszy dojazd). Stąd decyzja nie powinna być podejmowana za zamkniętymi drzwiami.

To pracownicy tworzą miejsce pracy, dlatego powinno być one dostosowane do ich potrzeb. A kto lepiej wie, czego oczekują, jak nie oni sami? Warto postawić tutaj na dialog. Naturalnie w korporacjach trudno o jednogłośną decyzję, stąd w fazie planowania najlepie...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy