Obowiązki dotyczące instalacji infrastruktury ładowania aut elektrycznych w budynkach niemieszkalnych, o których powinni pamiętać ich właściciele i zarządcy

TEMAT NUMERU

Wpisanie kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem w bieżące zarządzanie biznesem stało się dla przedsiębiorców koniecznością. Wynika to nie tylko z regulacji prawnych i nadchodzących zmian w zakresie raportowania danych związanych ze zrównoważonym rozwojem, które przyniesie implementacja unijnej dyrektywy w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD), lecz także z presji rynkowej. Firmy często decydują się na redukcję negatywnego wpływu na środowisko (śladu węglowego) dzięki przejściu na flotę aut nisko- lub zeroemisyjnych.

Zazielenianie floty wymaga jednak zapewnienia możliwości ładowania aut elektrycznych. Dlatego ustawodawca zdecydował się na wprowadzenie regulacji prawnych, które wymuszają rozwój infrastruktury ładowania aut elektrycznych, także w budynkach prywatnych. Oznacza to określone obowiązki dla właścicieli i zarządców budynków niemieszkalnych, w tym biurowych.

Obecnie obowiązujące wymogi dotyczące budynków niemieszkalnych

Obowiązujące aktualnie wymogi dotyczące zapewnienia odpowiedniej infrastruktury do ładowania aut elektrycznych w budynkach wynikają ze zmian wprowadzonych do ustawy o elektromobilności w 2021 roku.

Projektując nowy budynek niemieszkalny (np. biurowy), z którym związanych jest więcej niż 10 stanowisk postojowych znajdujących się wewnątrz nieruchomości lub przylegających do niej, należy przewidzieć zainstalowanie co najmniej jednego punktu ładowania oraz infrastruktury kanałowej (tj. kanałów na prze...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy