Czystość jest wartością dodaną

FACILITY

Jako osoba od kilkunastu lat związana z branżą utrzymania czystości i prowadząca własną firmę sprzątającą mogę powiedzieć z całkowitym przekonaniem: czystość jest wartością. Ma ona swój konkretny wymiar finansowy. Regularne czyszczenie maszyn, suwnic, kanałów i centrali wentylacyjnych, polimeryzacja i konserwacja posadzek – chociażby te czynności pozwalają na ich dłuższe eksploatowanie i rzadsze przestoje w pracy.

Wymierną wartość czystości widać wyraźnie w świecie biznesu, gdzie rola utrzymania pewnych standardów szeroko rozumianego porządku przekłada się bezpośrednio na owocną relację z klientem i na jej wynik. Efektem jest osiągnięcie spodziewanego zysku.

Jednak nie tylko tam, ale również w budynkach użyteczności publicznej, szkołach, urzędach, fabrykach i zakładach przemysłowych tematyka kompleksowego utrzymania czystości należy już do najważniejszych elementów profesjonalnego zarządzania. Warto zauważyć, że z każdym rokiem trend zapotrzebowania na usługi profesjonalnych firm sprzątających, których wachlarz możliwości jest szeroki, wyraźnie wzrasta.

Utrzymanie porządku to nie tylko kwestie estetyczne, które oczywiście także są bardzo ważne. To również refleksja, że dzięki prawidłowemu i kompleksowemu zapewnieniu czystości zrealizowane zostają konkretne funkcje:

  • estetyczna,
  • zapewnienia bezpiecznego środowiska pracy,
  • gwarancji ciągłości pracy.

Każda z nich jest istotna, lecz – co zrozumiałe – w zależności od branży waga poszczególnych funkcji może być mniejsza lub większa.

Jakość widoczna gołym okiem

To oczywiste, że czystość danej przestrzeni stanowi wizytówkę całego obiektu. Jeśli opierzeć się na ustaleniach psychologii społecznej, to można przyjąć, że tzw. pierwsze wrażenie (lub inaczej efekt aureoli) na temat danego miejsca pojawia się w ludzkiej świadomości w czasie pierwszych 5–10 sekund kontaktu z nowym otoczeniem. Te kilka sekund to dla właściciela tak naprawdę pole bitwy o to, czy potencjalny klient uzna miejsce, do którego trafił, za atrakcyjne i zgodne z jego oczekiwaniami. Wynika to stąd, że widoczny już gołym okiem poziom czystości zawsze jest czymś więcej: opowiada historię o jakości samej firmy i odzwierciedla poziom jej zorganizowania oraz standardy. W świadomości klienta szybko doko...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy