XIII Real Estate Management Congress za nami!

Next Generation Buildings to support client's core business

Administration&Business

Kolejna edycja naszego dorocznego kongresu już za nami! Tegoroczne wydarzenie, jakie odbyło się w dniach 24–25 października, spotkało się z ciepłym odbiorem uczestników, którzy mieli szansę wziąć udział w panelach tematycznych i wykładach poświęconych w tym roku przede wszystkim tematyce kolejnych generacji budynków i temu, jak wspierają one biznes podstawowy swoich użytkowników. Kongres wspierany był w tym roku bardzo mocno przez Polską Radę Facility Management, która współtworzyła program wydarzenia.

The Strategic Role of Facility Management – Peter Maitland

Wydarzenie otworzył wykład Petera Maitlanda, członka RICS, reprezentującego Burlington Real Estate. Ekspert obszaru developmentu nieruchomości i teoretyk FM-u zwrócił uwagę na strategiczną rolę tej dziedziny biznesowej, która ma ogromy wpływ na funkcjonowanie tego strategicznego działu wsparcia. Peter Maitland zwrócił szczególną uwagę na rozwój kompetencji i poszerzanie wiedzy przez szefów działów FM i ich pracowników. Według niego edukacja będzie najważniejszym czynnikiem wspomagającym budowanie pozycji działów FM zarówno w oczach partnerów biznesowych, jak i zespołu, który musi mieć ogromne zaufanie do swojego przełożonego zwłaszcza w czasie dokonywania zmian i przekształceń działów Real Estate i FM.

Facility Management – nowe wyzwania w obliczu obiektów kolejnej generacji – dyskusja moderowana przez Zbigniewa Mazurka z PRFM

Nowoczesne budynki, zastosowane w nich technologie, a także nowe oczekiwania stawiane przed nimi przez użytkowników stwarzają zupełnie nowe wyzwania, z jakimi muszą się uporać zespoły zarządzające i obsługujące nieruchomości. O nowatorskim podejściu do organizowania przetargów na zintegrowane usługi FM rozmawiali: Artur Morawski, Inwemer; Renata Michalczyk, Prologis; Andrzej Kotarba, Gegenbauer; Artur Kryst, Goldman Sachs, CBRE GWS; Krystyna Helińska, OKIN Facility Management; Łukasz Siudak, STRABAG PFS. Dyskusja wyraźnie pokazała, że rynek zaczął dzielić się na klientów świadomych, chcących pozyskać partnerów, poszukujących zaawansowanych dostawców usług oraz na tych wciąż poszukujących przede wszystkim optymalizacji kosztowej. Według uczestników wciąż liczniejsza jest ta druga grupa. Jednak ze względu na szybko postępujące procesy doskonalenia obszaru FM grupa pierwsza znacząco urosła w 2019 r., co może cieszyć.

Druga młodość budynków a tech

...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy