Przedstawiamy Food Park

Stary Browar we współpracy z CBRE GWS wybuduje nowy koncept gastronomiczny

PROPERTY

To jedno z najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowych w Polsce. Stary Browar powstał jako unikalny koncept łączący biznes, handel i sztukę. Jako jeden z pierwszych obiektów tego typu na mapie Polski z powodzeniem połączył ideę zakupów z doświadczeniem spędzania wolnego czasu. Ten budynek ma już 16 lat, ale wciąż jeszcze przewyższa jakością wiele nowych centrów trzeciej generacji. Niemniej, by utrzymać wysoki poziom całego obiektu, spółka zarządzająca Starym Browarem zaangażowała się w stworzenie nowego na poznańskim rynku konceptu gastronomicznego. Przebudową blisko 2000 m2 powierzchni obiektu zajmie się CBRE GWS. Magdalena Kowalak, prezes spółki zarządzającej Starym Browarem, opowiada o tym, w jaki sposób powstawała idea tej zmiany.

Czym spowodowana jest decyzja, aby rozpocząć remont i remodeling strefy food znajdującej się w Pasażu Starego Browaru?

Przede wszystkim uważnie obserwujemy trendy globalne dotyczące preferencji klientów centrów handlowych w zakresie nowych doświadczeń kulinarnych. Tę inwestycję przygotowujemy już od 3 lat i jest ona zgodna ze strategią Starego Browaru dotyczącą oferty gastronomicznej. W jej ramach dostosowaliśmy już food court znajdujący się w starszej części obiektu i dziś jest to miejsce oferujące typowy fast food. Z kolei na Dziedzińcu skupione są restauracje kelnerskie w stylu fine dining i fast casual. Tutaj zmieniamy jednego z kluczowych najemców, a nowe koncepty również wpiszą się w ten profil. Natomiast w Pasażu powstanie nowa jakość. Skala projektu jest na tyle duża, że stworzyliśmy dla niego osobną markę – Food Park.

To nowa kategoria produktu? 

Wzorowaliśmy się na projektach typu food hall, jak choćby Mercado da Ribeira w Lizbonie. Takich miejsc w Europie Zachodniej jest wiele, znajdują się w unikalnych przestrzeniach, często postindustrialnych lub mających za sobą ciekawą historię. Na gruncie polskim przykładem jest Hala Koszyki.

Te projekty wyróżnia spora, wspólna strefa konsumpcyjna oraz otoczenie wielu małych restauracji i marek kulinarnych. My w Food Parku dodatkowo podzielimy przestrzeń, grupując określone gatunki i kuchnie, przez co łatwiej będzie tu znaleźć swój ulubiony...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy