Proces tworzenia osiedla domów jednorodzinnych premium – perspektywa dewelopera

RESIDENTIAL

Wyjątkowe projekty zazwyczaj wyprzedzają swoją epokę. Tam, gdzie większość graczy rynku widzi problemy związane z zapisami miejscowego planu, brakiem infrastruktury czy niskim zainteresowaniem klientów, potrzebna jest grupa wizjonerów, która dostrzeże potencjał lokalizacji i zaproponuje produkt odpowiadający najbardziej wymagającym odbiorcom.

Case study

Kiedy w 2017 r. grupa Real Management rozpoczynała budowę II etapu projektu Rezydencje Pałacowa (24 domy), miała już za sobą nie tylko I etap tej inwestycji (24 domy), ale i osiedle Rezydencje Chojnów (30 domów). Realizacja tych przedsięwzięć pozwoliła nam zyskać doświadczenie w sektorze mieszkaniowym i tworzeniu produktu dedykowanego określonej grupie klientów oraz przygotowaniu odpowiedniej strategii sprzedaży i marketingu. Kiedy więc na rynku pojawiła się kolejna nieruchomość na sprzedaż – 37-hektarowy teren w Warszawie na terenie dzielnicy Wilanów, przeznaczony pod zabudowę jednorodzinną, wzbudziła nasze zainteresowanie. I choć skala inwestycji, zapisy planu miejscowego (minimalna działka 1500 m²), brak infrastruktury oraz częściowe przeznaczenie terenu pod rekreację i sport z reguły odstraszają większość deweloperów, podjęliśmy w Real Management wyzwanie. Tak narodził się pomysł zrealizowania osiedla domów jednorodzinnych premium – Neo Natolin.

Lokalizacja

Kluczowe znaczenie w tworzeniu projektów premium ma lokalizacja – bardzo często klienci poszukują nieruchomości z szybkim dostępem do centrum miasta, a jednocześnie z dala od zgiełku. Neo Natolin, który powstaje w jednej z najbardziej atrakcyjnych pod tym kątem dzielnic Warszawy – w otoczeniu natury i ciszy, a jednocześnie w odległości poniżej 2 km od stacji metra Kabaty, zdecydowanie spełnia takie oczekiwania.
Potencjał tego położenia dostrzegliśmy od razu, choć od początku było także wiadomo, że realizacja tej inwestycji będzie wymagała pracy od podstaw. W 2017 r. granica inwestycji przebiegała wzdłuż budowanej ulicy Korbońskiego, która miała połączyć Ursynów z Wilanowem. Brak dostępu do mediów miejskich oraz komunikacji drogowej stanowił wyzwanie, ale planowane zakończenie budowy ulicy w grudniu 2017 r. otworzyło nowe możliwości. Realizacja sieci miejskich wzdłuż ul. Korbońskiego umożliwiła podłączenie infrastruktury osiedlowej i rozpoczęcie prac nad planowaniem układu komunikacyjnego oraz niezbędnej infrastruktury wewnątrz inwestycji.

Skala i urbanistyka

Zagospodarowanie 37 hektarów wymagało przemyślanej strategii urbanistycznej, dlatego zorganizowaliśmy otwarty konkurs, w ramach którego należało zmierzyć się kompleksowo z całym projektem i jego skalą. Naszym założeniem było nie tylko stworzenie ponadczasowych, wysokiej klasy domów, ale przede wszystkim harmonijne wpisanie osiedla w naturalne, zielone otoczenie. Konkurs wygrała pracownia APA Wojciechowski, proponując masterplan inwestycji stworzony od warstwy urbanistycznej (zawierającej ujęcie osiedla w skali miejskiej i jej bezpośredniego otoczenia) do znacznie mniejszej, skupiającej się na architekturze poszczególnych domów. To pozwoliło zaplanować podział inwestycji na fazy, stworzyć wizję przestrzeni wspólnej oraz przygotować plan budowy całej infrastruktury osiedlowej. Finalnie projekt został podzielony na 5 etapów: 4 mieszkaniowe oraz 1 rekreacyjno-sportowy z parkiem, placem zabaw, siłownią outdoorową, ścieżką do Lasu Kabackiego i obiektami sportowymi. Zespół Real Management zdecydował również, że każdy etap mieszkaniowy realizowany będzie na podstawie osobnego konkursu architektonicznego, co zapewni różnorodność domów z poszczególnych etapów przy zachowaniu spójności estetycznej i funkcjonalnej całego osiedla.

Miejscowy plan

Plan miejscowy tego terenu, uchwalony wiele lat wcześniej, przewidywał wyłącznie zabudowę jednorodzinną z minimalną powierzchnią działki 1500 m². Takie zapisy spowodowały, że przez wiele lat grunt pozostawał niezagospodarowany, bo był poza zainteresowaniem większości deweloperów realizujących w Warszawie budownictwo wielorodzinne. W Real Management dostrzegliśmy w tym jednak szansę na stworzenie przestrzeni o wysokim standardzie – z dużymi działkami zapewniającymi prywatność i integrację wnętrz z otoczeniem (m.in. dzięki prywatnym ogrodom z tyłu domów i dużym przeszkleniom).

Komunikacja: strategia sprzedaży i marketingu

Strategia komunikacji projektu Neo Natolin oparta została na dogłębnej analizie grupy docelowej. Przeprowadziliśmy badania jakościowe i ilościowe, które pozwoliły zdefiniować styl życia, potrzeby i oczekiwania klientów premium. Wykorzystaliśmy kanały digitalowe, PR, eventy oraz działania bezpośrednie. Istotnym elementem była narracja wokół idei „nowoczesnej rezydencji w otoczeniu natury”, wspierana wysokiej jakości materiałami wizualnymi i storytellingiem.

Fokus na potrzeby klienta

Budowanie pozytywnego doświadczenia klienta projektu Neo Natolin od początku stanowiło dla nas priorytet. Od pierwszego kontaktu z zespołem sprzedaży, przez proces zakupu, aż po przekazanie kluczy zespół Real Management stawiał klienta i jego potrzeby zawsze w centrum. Na każdym etapie klienci mieli dostęp do doradcy, który wspierał ich w kwestiach formalnych i projektowych. Ponadto po zakończeniu I etapu inwestycji uruchomiony został portal klienta wspierający mieszkańców w zgłaszaniu potencjalnych usterek czy opieki w okresie gwarancyjnym. Nasza filozofia działania polega na przekonaniu, że relacje z klientem są fundamentem udanego projektu.

Rozpoczynając prace nad inwestycją Neo Natolin, Real Management postawił sobie za cel dostarczenie swoim klientom także rozwiązania „ekstra”. Tym samym, poza częścią mieszkaniową, integralnym elementem wizji Neo Natolina jest planowana realizacja Neo Farmy – ekologicznej przestrzeni rekreacyjnej nie tylko dla mieszkańców osiedla, ale i wszystkich mieszkańców Warszawy. W pierwszej fazie tego projektu zaplanowane jest stworzenie boiska wielofunkcyjnego wraz z siłownią zewnętrzną, placem zabaw i małą architekturą, a także komfortowego przejścia w otoczeniu natury z ul. Korbońskiego do Lasu Kabackiego zlokalizowanego przy ul. Gąsek. Za tę część osiedla odpowiedzialna jest architektoniczna pracowania projektowa Archicon.

Neo Farma projektowana jako zielona enklawa w sercu inwestycji ma wzmacniać więzi społeczne, promować zdrowy styl życia i oferować mieszkańcom możliwość aktywnego, wspólnego spędzenia czasu. Dzięki temu Neo Natolin stanie się nie tylko zespołem luksusowych rezydencji, ale także świadomie zintegrowaną społecznością, w której komfort życia łączy się z wartościami ekologicznymi i edukacyjnymi.

Od wizji do realizacji

Tworzenie osiedla premium to proces wymagający nie tylko wizji, ale także precyzyjnego planowania. W Neo Natolinie każdy etap projektowania poprzedzony był analizą trendów, benchmarkiem realizacji podobnych projektów w Europie Zachodniej oraz konsultacjami z wieloma ekspertami i potencjalnymi klientami. Współpraca z renomowanym biurem architektonicznym APA Wojciechowski, które przygotowało projekt urbanistyczny osiedla oraz zaprojektowało I i II fazę projektu w obszarze mieszkaniowym, pozwoliło stworzyć domy łączące nowoczesność z elegancją. Duży nacisk położyliśmy na kwestie wizualne, jakość materiałów, funkcjonalność przestrzeni oraz integrację z naturą. Nasze domy gwarantują prywatność i komfort, odpowiadając na potrzeby najbardziej wymagających klientów.

Dziś Neo Natolin stanowi przykład tego, jak dzięki odważnym decyzjom, strategicznemu planowaniu i dbałości o klienta można stworzyć osiedle, które wyznacza nowe standardy na rynku nieruchomości.

Przypisy