Poziom świadomości klienta w usługach FM

FACILITY

Wszyscy przechodzimy przez pięć etapów świadomości. Dzieje się tak zarówno w naszym prywatnym życiu, jak i w naszym życiu biznesowym. I o ile w życiu prywatnym pozostawanie w etapie nieświadomości bywa czasami nawet przyjemne, tak w życiu biznesowym żartów już nie ma.

Określenie etapu, w którym znajdują się nasi potencjalni klienci, pomaga zdefiniować, gdzie i jak rozpocząć rozmowę z odbiorcą naszych usług FM. 

Podpowiada to nam także, jak dostarczyć odpowiednie informacje, w odpowiednim czasie i w odpowiedniej ilości.

Poniżej, dla porządku, pokrótce opisuję wszystkie pięć etapów świadomości potencjalnego klienta:

  1. Klient zupełnie nieświadomy: To klient, który nie wie, że ma potrzebę. Nie jest świadomy, że schemat postępowania lepszy niż obecny istnieje, a z pewnością nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest nim dobrze „skrojony” produkt FM.
  2. Klient świadomy problemu: To klient, który wie, że ma problem, ale na razie nie ma świadomości, że nasza usługa FM rozwiąże problemy jego organizacji. Wynika to głównie z braku wiedzy o istniejących możliwościach.
  3. Klient świadomy rozwiązania: To klient, który wie, jakich rezultatów oczekuje, jest również świadomy istniejących, konkurencyjnych do naszych rozwiązań. Nie słyszał jednak o oferowanej przez naszą firmę usłudze lub produkcie.
  4. Klient świadomy produktu: To klient, który wie o naszej firmie i oferowanym rozwiązaniu. Zna też ofertę konkurencji. Nie jest jednak zdecydowany na podpisanie umowy, ponieważ nie wie, która opcja będzie dla niego najlepsza.
  5. Klient najbardziej świadomy: To klient, który wie o istnieniu produktu i rozwiązania, które mu oferujemy. Jest gotowy do jego zakupu i często staje się klientem, który poleci nas swoim znajomym i współp...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy