KONSUMENT PRZYSZŁOŚCI

ZARZĄDZANIE
CBRE, największa na świecie firma doradcza w sektorze nieruchomości komercyjnych, przebadała 10.000 konsumentów w 10 krajach Europy w ramach dorocznej ankiety How We Shop (Jak kupujemy).

Jak pokazują wyniki, w przyszłości kupujący będą oczekiwali możliwości obejrzenia, wzięcia do ręki lub przymierzenia towarów przed kupnem. Dotyczy to zarówno zakupów w sklepach tradycyjnych, jak i tych dokonywanych w sieci lub za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Mimo, że w przyszłości konsumenci będą swobodnie korzystali z zaawansowanych technologii, nadal będą regularnie odwiedzali sklepy, zarówno w centrach handlowych, jak i lokalne sklepy spożywcze oraz butiki. Od centrów handlowych klienci będą oczekiwali nie tylko okazji do zrobienia zakupów, lecz także „doświadczeń zakupowych” (shopping experience), na które składa się możliwość pójścia do kina czy do restauracji, poćwiczenia na siłowni czy nawet jazdy na gokartach lub potańczenia.

Kupowanie w sieci oraz zakupy w sąsiedztwie

Co ciekawe, to właśnie młodsze pokolenie uważa, że musi mieć możliwość objerzenia towaru i wzięcia go do ręki przed zakupem – 86% ankietowanych w wieku 16-24 lat jest zdania, że realne sklepy są niezbędnym etapem w procesie zakupów online. Ta grupa wiekowa, nazywana czasami „digital natives” (ludzie epoki cyfrowej) jest o wiele bardziej obeznana z...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy