Jak wygląda sytuacja parków handlowych w Polsce?

PROPERTY

Parki handlowe od lat cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród deweloperów jako atrakcyjna koncepcja inwestycyjna. Tego typu projekty cechuje brak części wspólnych – do każdego ze sklepów wchodzi się bezpośrednio z parkingu. Dla wielu klientów to bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie docenione w czasie pandemii. Z kolei z perspektywy deweloperów obiekty bez współdzielonych przestrzeni generują niższe koszty eksploatacyjne, co oznacza dla najemców atrakcyjniejsze czynsze.

Stan rynku parków handlowych w Polsce

Z jednej strony rynek parków handlowych wydaje się być dosyć nasycony, z drugiej strony deweloperzy systematycznie przesuwają granicę tego nasycenia, kierując się często w stronę mniejszych miast. Nie jest to szczególnie nowy trend, ale uogólniając, można stwierdzić, że jeszcze kilka lat temu chętnie inwestowano w parki handlowe w miastach liczących min. 50 tys. mieszkańców, a teraz normą są inwestycje w miejscowościach liczących 20 czy kilkanaście tysięcy mieszkańców, czasem nawet jeszcze mniejszych. Nie jest to działanie wymuszone jedynie przez samych deweloperów, ale również przez rozwijające się duże sieci handlowe obecne na polskim rynku, które w poszukiwaniu klientów testują siłę swoich marek i potencjał handlowy w coraz mniejszych miejscowościach.

Kiedy mówimy o codziennych zakupach spełniających podstawowe potrzeby, parki handlowe, jeśli chodzi o ich liczbę i popularność, w dużej mierze wyparły galerie handlowe. Ekspansji...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy