Dołącz do czytelników
Brak wyników

Administration&Business , Otwarty dostęp

31 sierpnia 2021

NR 4 (Sierpień 2021)

Inteligentne rozwiązania w hotelach

0 238

Smart hotel to większy komfort dla jego gości. Jak inteligentne systemy zmieniają oblicza nowoczesnych hoteli? Przyjrzyjmy się bliżej rozwiązaniom smart i możliwościom oferowanym przez inteligentną automatykę.

Hotele coraz częściej stawiają na inteligentne rozwiązania pozwalające w łatwy i intuicyjny sposób zarządzać funkcjami hoteli pokojowych czy sal konferencyjnych. Pandemia jeszcze ten trend pogłębiła. Inteligentna automatyka coraz śmielej wkracza do nowoczesnych hoteli. Pojawia się przede wszystkim w hotelach o podniesionym standardzie – 4- czy 5-gwiazdkowych, gdzie szczególny nacisk kładzie się na komfort gościa. Skąd jej popularność? To rozwiązanie, dzięki któremu możemy zapewnić klientom hoteli odpowiedni komfort użytkowania tej obcej jednak dla nich przestrzeni, zadbać o ich samopoczucie, sprawić, że będą mogli sami w bardzo intuicyjny sposób dostosować pokój do swoich potrzeb, a wiele rzeczy wręcz „zadzieje się samo”.

POLECAMY

Dla hotelowego gościa przygoda z inteligentną automatyką zaczyna się już przy recepcji, kiedy otrzymuje kartę hotelową i w tym momencie recepcja rejestruje go w systemie po to, aby pozwolić mu wejść i rozgościć się w pokoju.

Jeśli mówimy o samych kartach hotelowych, warto w tym momencie dodać, że na tym rynku w skali światowej pojawiają się coraz nowsze tendencje, a przyszłość jawi się coraz bardziej technologiczna. Jednym z zauważalnych trendów jest możliwość „nabijania” za pomocą kart dodatkowych zamówień, np. przy basenie lub w restauracji, które później mogą być rozliczane bez konieczności autoryzacji ręcznej. Istnieje też taki model nowoczesnego hotelu, który nie wymaga w ogóle używania karty hotelowej. Myślę, że na przełomie 5 czy 10 najbliższych lat coraz powszechniejsze będą hotele, w których zamiast kartą będziemy się posługiwać telefonem z wbudowanych chipem będącym jednocześnie kluczem hotelowym. Są już obiekty hotelowe za granicą, w których podejmuje się takie próby zarządzania pobytem gości.

Nawet jednak w hotelu z tradycyjnymi kartami, jeśli włączymy obiekt do systemu inteligentnej automatyki, otrzymujemy mnóstwo możliwości personalizacji, która podnosi komfort gościa. Jeśli klient ma już przypisany pokój, przy samej rejestracji system automatycznie może załączyć jego komfort pracy. Przygotowujemy dla niego pokój, sprawdzamy z automatu, czy został odpowiednio przyszykowany. Co więcej, jeśli temperatura jest za wysoka, od razu możemy włączyć program, który przygotuje odpowiednią temperaturę w pokoju.

Pokoje hotelowe wyposażone w inteligentną automatykę

Po wejściu do pokoju hotelowego, który jest objęty systemem automatyki hotelowej, gościa wita specjalnie dla niego przygotowana scena „welcome”. Po pierwsze od razu załącza się telewizor, na którym możemy pokazać powitanie czy zaprosić na odbywające się w obiekcie hotelowym eventy.

Największą zaletą tego rozwiązania jest możliwość pełnej personalizacji. Jeśli więc mamy grupę szkoleniową, równie dobrze możemy za pomocą komunikatu wyświetlanego na ekranie telewizora poinformować o godzinach szkolenia i jego miejscu. To prosty i jednocześnie nowoczesny pomysł, który zastąpić może tradycyjne kartki powitalne. Telewizor w pokoju hotelowym staje się w tym systemie integralnym elementem łączącym hotel z jego użytkownikiem. Inną opcją są chociażby życzenia urodzinowe personalizowane dzięki dany...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy