Dojrzałość i elegancja w stylu GrECo. Nowy projekt Massive Design

PROPERTY

Nierzadko na swojej drodze projektanci spotykają się z potrzebą implementacji globalnych wytycznych projektowych danej firmy. Czy jest tu miejsce na kreatywność i nieszablonowe rozwiązania? Na szczęście tak.

Design całościowo miał odzwierciedlać charakter firmy oraz usług i produktów oferowanych przez jednego z poważniejszych graczy na rynku brokerów ubezpieczeniowych. Rozwiązania estetyczno-przestrzenne miały być eleganckie i stonowane, ale też ukazujące kreatywność, innowacyjność. Ważnym elementem miało być również nieszablonowe podejście do niektórych fragmentów nowo aranżowanej przestrzeni. Z takim wyzwaniem zmierzyli się projektanci z Massive Design.
 

 


Przekazany zestaw wytycznych był bardzo kompleksowy i zakładał niewielką dozę swobody projektowej. Całość pracy twórczej polegała tu w głównej mierze na kreatywnym operowaniu wypracowanymi już rozwiązaniami i przesuwanie granic globalnych wytycznych projektu w porozumieniu z Klientem. Całość projektu musiała nosić znamiona oszczędnej elegancji.

„Wejściową, reprezentacyjną strefę recepcyjną, zaprojektowaną w ciemnych, matowych i stonowanych kolorach, nawiązujących do kolorystyki korporacyjnych GrECo  zaakcentowano okazałą i skontrastowaną z cała resztą oraz surową w formie ladą recepcyjną.” – opowiada Adam Urbaniak, projektant i Building Analysys Director z Massive Design

Dzięki częściowo otwartemu sufitowi uzyskano większą przestronność strefy wejściowej, a po uzupełnieniu wystroju elementami wspierającymi akustykę wnętrza, uzyskano atmosferę spokoju i równowagi. Całość strefy recepcyjnej zbalansowano dynamiczną formą oświetlenia oraz lady recepcyjnej. Wstążka oświetlenia strefy komunikacji została elementem spajającym całość wnętrza. Przenika przez wszystkie strefy biura podkreślając jego spójność.
 

 


Pas komunikacji jest zasadniczo jedyną strefą, gdzie projektanci Massive Design zdecydowali się na redukcję sufitu podwieszonego. Wszystkie pozostałe przestrzenie musiały się charakteryzować przyjazną dla użytkowników biura i niezbędną dla pracy w skupieniu dobrą akustyką. Prócz dość oczywistego pozostawienia na miejscu sufitu akustycznego postawiono na dodatkowe rozwiązania poprawiające walory użytkowe biura. Wszystkie wykładziny biurowe zostały doposażone w podkład akustyczny w postaci dodatkowej warstwy filcowej, polepszający zarówno komfort akustyczny polegający na redukcji dźwięków generowanych przez kroki jak i użytkowy, dający odczucie miękkości podłoża i amortyzacji kroków. Przy doborze systemów ścian i drzwi szklanych akustyka również była bardzo ważnym aspektem. Zastosowano więc tylko rozwiązania zapewniające wysoki, optymalny poziom izolacyjności akustycznej.

„Akustyka przestrzeni była kluczowa w tym projekcie. Świadczy o tym również wystrój w salach konferencyjnych i salach spotkań, gdzie duża część ścian pokryta jest panelami akustycznymi, aby dodatkowo ograniczyć kwestię przenikania dźwięku poza te pomieszczenia.” – wspomina proces projektowy Adam Urbaniak, Massive Design

Projekt biura GrECo jest również ciekawym przykładem, jak operując w dużej mierze standardowymi materiałami wykończeniowymi oferowanymi przez dewelopera można stworzyć ciekawą i elegancką przestrzeń pracy. Wystrój warszawskiej siedziby firmy w warstwie tak funkcjonalnej jak i estetycznej nie odbiega od wytycznych dedykowanych dla wszystkich biur tej marki w Europie. Jednak dzięki współpracy z Massive Design udało się zindywidualizować jego charakter i pomimo unifikacji, biuro zlokalizowane w budynku The Warsaw Hub jest postrzegane jako jedno z najciekawszych wśród siedzib GrECo.
 

 


Całość projektu powstawała w szczycie pandemii Covid-19, co wymagało od wszystkich uczestniczących w procesie osób przejścia na tryb prezentowania, koordynowania oraz podejmowania decyzji na podstawie wideokonferencji. Taka forma komunikacji wymusiła bardzo precyzyjne formułowanie przekazu zarówno ze strony Massive Design jak i GrECo. W proces projektowy od strony Klienta zaangażowany był Zarząd, który bezpośrednio na spotkaniach on-line  podejmował decyzje kierunkowe. Wpłynęło to bardzo pozytywnie na cały proces projektowy.

„Massive Design wykonał doskonałą pracę, polegającą na zaprojektowaniu naszego biura w taki sposób, aby było ono z jednej strony nowoczesne, funkcjonalne i wygodne, a z drugiej zgodne z naszymi korporacyjnymi wytycznymi i standardami. Pan Adam Urbaniak na każdym etapie współpracy słuchał naszych sugestii i uwag, a następnie w sposób bardzo kreatywny znajdował i prezentował gotowe pomysły, rozwiązania techniczne i materiałowe, dzięki czemu biuro GrECo spełnia nasze oczekiwania w 100%.” – podkreśla Paweł Paluszyński, Prezes Zarządu GrECo Polska

 Bardzo ważnym elementem całego procesu było zaufanie Klienta co do proponowanych rozwiązań bez możliwości fizycznego dotknięcia każdego z  materiałów czy samodzielnej weryfikacji zdalnie przedstawianych pomysłów. Jasno określone cele i sprawna komunikacja spowodowały, że pierwsze spotkanie projektowe na żywo odbyło się dopiero w końcowej fazie projektu, na etapie finalnej akceptacji kolorystycznej wszystkich materiałów wykończeniowych. To dowodzi, jak ważne w procesie projektowym jest dokładne określenie  i przekazanie potrzeb prze Klienta, jak również doświadczenie projektanta, który na te potrzeby odpowie we właściwy sposób. Odpowie projektem, który będzie wymagał jedynie kosmetycznych korekt bez potrzeby marnowania czasu na tworzenie nowych koncepcji, bardziej osadzonych tak w kwestii estetycznych, ale i budżetowych oczekiwań Klienta.

Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy Bene.


O Massive Design

Massive Design jest wielokrotnie nagradzanym biurem projektowym, specjalizującym się w aranżacji wnętrz biurowych. Z ponad 3,6 milionami metrów kwadratowych zaplanowanych powierzchni i ponad 1,1 milionem metrów kwadratowych projektów wnętrz biurowych, showroomów, lobby użyteczności publicznej i projektów architektonicznych budynków, Massive Design posiada wyjątkowe doświadczenie, oparte na samych pomyślnie zakończonych prestiżowych projektach.

Słyniemy z  projektowania nowoczesnych i innowacyjnych wnętrz, które odzwierciedlają i wzbogacają wizerunek korporacji, oraz  z wnętrz, które stanowią funkcjonalne, komfortowe i efektywne środowiska pracy, zwiększając postrzeganie firmy jako „pracodawcy z wyboru”.

Portfolio korporacyjnych klientów Massive Design obejmuje, między innymi, takie firmy jak Google, AstraZeneca, Samsung, Cushman & Wakefield, Mars, BMW, Hyundai, BNP Paribas, Unilever, Heineken, Pernod Ricard, Bacardi-Martini, EY, LG Electronics, MasterCard, MSD, MMC, Brown Brothers Harriman czy PwC.

Założycielem Massive Design jest Przemysław Mac Stopa, główny architekt i projektant, który w 2017 roku został laureatem prestiżowej nagrody Titan Award 2017, przyznawanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Architektów Wnętrz (IIDA). Założona w 1996 roku pracownia znana jest również z nowoczesnych projektów architektonicznych i wzornictwa przemysłowego charakteryzujących się rzeźbiarskimi i organicznymi formami.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z nami bezpośrednio, na naszej stronie internetowej www.massivedesign.pl lub poprzez media społecznościowe.

Przypisy