A czym tak naprawdę są badania rynku i które są najlepsze? Wszystko zależy od zaangażowania w proces pozyskania wiedzy i potrzebę jej świadomego posiadania. Podobnie jest z badaniami, część rynku ceni sobie bardziej podejście badań jakościowych, inni wolą zdecydowanie ilościowe. Czy wnioski z danych liczbowych dziś wystarczają? Dlaczego nie skorzystać z dogłębniejszej analizy zjawiska i zbadać mniejszą grupę respondentów? Ale czy lepiej analizować dane pierwotne, a może wtórne?
W dobie wszechobecnej globalizacji, badania i wyniki w nich uzyskiwane pozwalają na precyzyjniejsze odpowiedzi na pytania nurtujące dziś właścicieli produktów. Warto przy tym pamiętać, że nie ma idealnej metody badawczej, która z niemal 100-procentową pewnością trafnie zdiagnozuje „problem” i pomoże nam go rozwiązać. Z możliwości, jakie oferują dziś badania rynku, dowiemy się bardzo dużo. Trafniej określimy grupę docelową dla naszego produktu. Z definicji, wiedza pozyskana podczas realizacji badań konsumenckich ułatwi proces wprowadzenia nowego produktu, pomoże rozwinąć dystrybucję istniejącego produktu czy wreszcie ułatwi dalszą ekspansję, oferując produkt w kierunku nieznanych miejsc lub obszarów, gdzie może się on okazać pierwszą potrzebą konsumencką. Wiedza poparta badaniami jest dziś bezcenna. Buduje przewagę...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!