Big Data w świecie badań konsumenckich

Administration&Business

Badania rynku były zawsze integralną i ważną częścią poznawania świata konsumenckiego. Pomagały zrozumieć klienta końcowego, naprowadzały na spokojniejsze wody, a analiza dobrych i złych nawyków konsumenckich zawsze pomagała podejmować ważne i strategiczne decyzje biznesowe. Dziś również są nieodłącznym elementem życia produktu. Chociaż definicja produktu nie uległa znaczącej zmianie, to dziś produktem może być w zasadzie wszystko, co nas otacza. Produktem są dobra materialne czy usługowe, również organizacje bądź idee. Produktem OBECNIE są także miejsca. Bez wątpienia każda rzecz, w rozumieniu przedmiotu, która może być obiektem rynkowej wymiany, jest dziś produktem.

A czym tak naprawdę są badania rynku i które są najlepsze? Wszystko zależy od zaangażowania w proces pozyskania wiedzy i potrzebę jej świadomego posiadania. Podobnie jest z badaniami, część rynku ceni sobie bardziej podejście badań jakościowych, inni wolą zdecydowanie ilościowe. Czy wnioski z danych liczbowych dziś wystarczają? Dlaczego nie skorzystać z dogłębniejszej analizy zjawiska i zbadać mniejszą grupę respondentów? Ale czy lepiej analizować dane pierwotne, a może wtórne?

W dobie wszechobecnej globalizacji, badania i wyniki w nich uzyskiwane pozwalają na precyzyjniejsze odpowiedzi na pytania nurtujące dziś właścicieli produktów. Warto przy tym pamiętać, że nie ma idealnej metody badawczej, która z niemal 100-procentową pewnością trafnie zdiagnozuje „problem” i pomoże nam go rozwiązać. Z możliwości, jakie oferują dziś badania rynku, dowiemy się bardzo dużo. Trafniej określimy grupę docelową dla naszego produktu. Z definicji, wiedza pozyskana podczas realizacji badań konsumenckich ułatwi proces wprowadzenia nowego produktu, pomoże rozwinąć dystrybucję istniejącego produktu czy wreszcie ułatwi dalszą ekspansję, oferując produkt w kierunku nieznanych miejsc lub obszarów, gdzie może się on okazać pierwszą potrzebą konsumencką. Wiedza poparta badaniami jest dziś bezcenna. Buduje przewagę...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy