Real Estate Magazine: Mówisz, że szerzenie wiedzy o nieruchomościach komercyjnych to twoja życiowa misja. Dlaczego jest to dla ciebie tak ważne?
Agnieszka Sławomirska: Leży mi na sercu rozwój Polski i Polaków. Choć dobrze czuję się w niemal każdym miejscu na świecie, a w moich żyłach płynie rosyjska krew z czasów caratu, to całym sercem jestem Polką i za Polakami. Uważam, że za mało doceniamy to, kim jesteśmy, gdzie żyjemy i co mamy – a żyjemy we wspaniałym kraju z ogromnym potencjałem i niesamowitym kapitałem ludzkim. Często brak nam wiary oraz przekonania, że możemy zdziałać więcej. W mojej ocenie wynika to głównie z mentalnych blokad spowodowanych naszą historią, tym, co działo się w naszym kraju w ciągu wieków.
REM: A jak do rozwoju polskiej gospodarki ma się propagowanie wiedzy o nieruchomościach?
AS: Polskiemu społeczeństwu brakuje świadomości inwestycyjnej. Większość Polaków nie ma pojęcia, czym są i jak funkcjonują nieruchomości komercyjne. Kiedy przedstawiam się w gronie ludzi spoza branży i mówię, że pracuję w nieruchomościach, to za moment pada pytanie: „Agnieszka, to warto teraz sprzedawać mieszkanie?”. Wtedy wyjaśniam, że pracuję w nieruchomościach komercyjnych. I kolejne pytanie brzmi: „A co to są nieruchomości komercyjne?”. To nie jest żart. Takie pytania dobitnie świadczą o tym, jak niska jest świadomość polskiego społeczeństwa na temat nieruchomości. A dokładniej mówiąc, że tej świadomości brak. Dla Polaków nieruchomości to domy i mieszkania, a inwestycyjnie prawie wyłącznie te drugie.
REM: Z czego wynika ten brak świadomości?
AS: Z braku odpowiedniej edukacji. Polski system nie przewiduje praktycznej nauki o nieruchomościach, a przecież to miejsca, w których spędzamy 80% naszego życia! Z powodu braku odpowiedniej edukacji nadal jednak niewiele o ni...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!