Dołącz do czytelników
Brak wyników

FACILITY

3 października 2020

NR 3 (Czerwiec 2020)

Tworząc klimat miast

73

O tym, jak ożywić miejską przestrzeń oraz o autorskim programie zarządzania nieruchomościami biurowymi z Magdaleną Błądek, Office Management Department Director Apsys Polska rozmawia Tomasz Puszczyk

Dlaczego zdecydowała się Pani na objęcie nowo powstałego segmentu działalności firmy?

W Apsys dostałam szansę stworzenia od podstaw czegoś zupełnie nowego. Nie będę ukrywać, że bardzo duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji miała dla mnie pozycja i marka Apsys, możliwość oparcia się na wieloletnim doświadczeniu firmy na rynku handlowym, zarówno w roli inwestora, dewelopera, jak i zarządcy. Lubię ambitne wyzwania, bardzo cenię pracę zespołową i cieszy mnie możliwość aktywnego uczestnictwa w rozwoju organizacji.

Czy może Pani powiedzieć kilka słów na temat swojego dotychczasowego doświadczenia zawodowego w obszarze nieruchomości komercyjnych? 

W branży nieruchomości pracuję od 2006 r., dlatego śmiało mogę powiedzieć, że rynek komercyjny poznałam od podszewki. 10 lat pracowałam w Colliers International REMS, gdzie jako Associate Director prowadziłam dwunastoosobowy zespół zarządzający 300 000 m2 powierzchni biurowej w Warszawie. W tym czasie współpracowałam m.in. z funduszami inwestycyjnymi Allianz Real Estate, Patrizia Kapitalverwaltungsgesellschaft i Tristan Capital Partners. Przez ostatnie 4 lata stałam na czele działu zarządzania biurowca Warsaw Financial Center. Posiadam tytuł Certified Commercial Investment Member w Instytucie CCIM, który uzyskałam w ubiegłym roku. Jestem również członkiem RICS (Royal Institution of Chartered Surveyors). Specjalizuję się m.in. w certyfikacji środowiskowej obiektów komercyjnych i szeroko rozumianych działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju. To był kolejny argument, który przekonał mnie do dołączenia do Apsys Polska. Organizacja jest liderem certyfikacji BREEAM-In-Use w obiektach handlowych oraz słynie z wprowadzania energooszczędnych i proekologicznych rozwiązań w zarządzanych budynkach.

Jaki jest plan rozwoju działu biurowego Apsys? 

Nad rozwojem działu zarządzania nieruchomościami biurowymi pracują specjaliści z wielu komórek firmy: marketingu, zarządzania nieruchomościami, obsługi technicznej i raportingu. Obecnie moim głównym zadaniem jest pozyskanie mandatów zarządczych. W kolejnym etapie będę zaangażowana w działania zarządcze i opracowywanie indywidualnych strategii dla poszczególnych nieruchomości. W Apsys Polska wypracowaliśmy autorski program zarządzania, który podzieliliśmy na trzy obszary, kluczowe dla funkcjonowania obiektów – The Space. The Place. The People. Pierwszy z nich obejmuje specjalistyczne zadania z zakresu zarządzania przestrzenią biurową, w idei The Place zawarliśmy działania, których celem jest tworzenie dobrego klimatu miejsca, jako The People rozumiemy natomiast dostarczanie ludziom najlepszych doświadczeń i tworzenie „community”.

Zarządzanie nieruchomością biurową to stałe podnoszenie jej wartości i wyników operacyjnych, optymalizacja kosztów eksploatacyjnych, obsługa techniczna oraz bieżący kontakt z najemcami. Ale to również długofalowe budowanie społeczności – przecież w biurze spędzamy dużo czasu i środowisko, w którym pracujemy, powinno być przyjazne i oferować wartość dodaną. 

Centra handlowe aktualnie przeżywają trudny czas, widzieliśmy już mocne zwiastuny problemów przed pandemią koronawirusa. Czy otwarcie się przez Apsys na segment biurowy może oznaczać powolne odchodzenie z branży retail? Czy jest to po prostu zabieg dywersyfikujący portfel? 

Centra handlowe są wpisane w historię i DNA Apsys i to się nie zmieni. Powstanie działu  zarządzającego powierzchniami biurowymi jest częścią długofalowego planu rozwoju firmy, poszerzenia działalności, nad którym pracowaliśmy od ubiegłego roku. W pierwszej kolejności jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy mają w swoich portfelach zarówno nieruchomości handlowe, jak i biurowe. W takim przypadku komfortowym rozwiązaniem dla właścicieli jest powierzenie portfolio jednemu, efektywnemu i godnemu zaufania partnerowi. Jako zarządca nieruchomości handlowych szybko adaptujemy się do nowych warunków, co szczególnie pokazały ostatnie miesiące, potrafimy tworzyć rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnego rynku i społeczności. Dzisiaj przenosimy tę wiedzę na obszar zarządzania obiektami biurowymi. W przyszłości planujemy także pracę nad projektami mixed use i nie wykluczamy realizacji własnych obiektów biurowych. Rola zarządcy nie ogranicza się do kwestii finansowych i technicznych, obejmuje też szereg innych, równie ważnych, obszarów związanych ze sprawnym funkcjonowaniem obiektu, jego wizerunkiem, budowaniem społeczności i długoterminowych relacji z najemcami. Proponujemy świeże spojrzenie wsparte długoletnim doświadczeniem zarządczym.  

Jak Pani widzi rynek biurowy w epoce post epidemicznej? Czy klarują się już jakieś trendy lub nowe zjawiska? 

Przejście wielu firm w tryb pracy zdalnej z pewnością pozostawi ślad na rynku biurowym. P...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy