Dołącz do czytelników
Brak wyników

Świadomy klient to nasz cel
Klient i dostawca usług muszą rozumieć, po co jest Facility Management

Artykuł | 20 marca 2020 | NR 4
0 144

Choć FM nie ma bezpośredniego wpływu na decyzje związane z rozwojem biznesu, to jednak jego rola jest bardzo znacząca dla zachowania ciągłości biznesu i strategicznego wsparcia procesów pomocniczych. Jego cel stanowi dbanie o to, aby zapewnić bezpieczeństwo technologiczne i wysoką jakość pracy każdego rodzaju obiektów, od fabryk i magazynów począwszy, a na biurowcach czy obiektach data center kończąc. Jako dostawca usług z wieloletnim stażem FM Solutions zauważa, jak ważną funkcję edukacyjną i uświadamiającą pełni w organizacjach, zwłaszcza tych, które dopiero wykształcają swoje podejście do profesjonalnej obsługi procesów wsparcia. O poziomie świadomości klientów rozmawiamy z Grzegorzem Gałką, prezesem spółki FM Solutions. 

 

POLECAMY

Jak wygląda obecnie rynek zamówień na usługi FM?

Pozytywne jest to, że już od jakiegoś czasu o wyborze dostawcy nie decyduje jedynie cena usługi. Klienci rozumieją, że rynek pracownika tak silnie wpływa nie tylko na ich własną działalność, ale również na działalność ich dostawców, że przeważnie są skłonni płacić rynkowe ceny usługi. To wielka zmiana, za którą idzie też wzrost jakości obsługi, dzięki czemu możemy zawsze utrzymywać na kontraktach kadrę mającą odpowiednią wiedzę i doświadczenie. 

Klienci bardziej poszukują również zaawansowanych usług, głównie szerokiego wsparcia technicznego i inżynieryjnego przy przeprowadzaniu dużych projektów budowlanych. Dziś od kierownika technicznego oczekuje się, że będzie w stanie nieść pomoc merytoryczną we wszystkich obszarach – głównie przy realizacji większych projektów modernizacyjnych czy przebudowy instalacji technicznych. Nasi klienci – zwłaszcza korporacyjni – oczekują wsparcia na wielu poziomach i już nie tylko świadczenia prostych usług technicznych. 

Jaka jest różnica w pracy dla świadomego najemcy a tą dla zarządcy?

W naszej pracy staramy się skupiać na tym, aby to klient końcowy, czyli użytkownik budynku, był zadowolony z naszego serwisu, bo taki jest ogólny cel Facility Managementu. Jako dostawca multitechniczny staramy się dostarczać jakość w postaci komfortu użytkowania budynku i jego przestrzeni przede wszystkim dla wszystkich pracowników. 

Rozumiemy, że naszą rolą jest sprawienie, by to użytkownik końcowy czuł się zadowolony, dzięki czemu finalnie ułatwiamy pracę zarządcy i właścicielowi budynku. Staramy się tak dostarczać nasze usługi, by odpowiadać na różne potrzeby. Rozumiemy, że będąc pośrodku zdarzeń, musimy szczególnie dbać o jakość naszej pracy, by finalnie koszty eksploatacji okazywały się niższe w dłuższej perspektywie czasu.   

Naszą strategię stanowi zatem praca na rzecz komfortu użytkownika i skupienie się na jego potrzebach, co przedkłada się na jakość relacji z zarządcą i właścicielem. Świat jest mały i najemcy lubią się dzielić między sobą opiniami o obiektach i jakości pracy dostawców różnych usług. Ważne zatem, by dbać o swoją renomę na podstawowym poziomie świadczenia usługi, a reszta spraw ułoży się sama. 

Dziś najemcy z rynku biurowego są równoprawnymi partnerami do rozmów z zarządcami czy ekspertami rynkowymi, bardzo dobrze znającymi potrzeby i wymagania swoich organizacji, jednocześnie potrafiącymi wyegzekwować odpowiednią jakość od zarządcy, właściciela i dostawcy usług FM.

 

Czy uważa Pan, że najemca jest dziś bardziej świadomy swoich potrzeb niż było to kilka lat temu?

Na pewno świadomość klientów na przestrzeni ostatnich lat bardzo wzrosła. Większość osób obsługujących procesy administracji, FM i obsługujących nieruchomości, a będących najemcami na naszym rynku, bardzo rozwinęła swoje kompetencje w tym obszarze. 

Ci z naszych klientów (facility managerów, office managerów czy dyrektorów administracyjnych), którzy jeszcze niedawno obsługiwali organizacje zatrudniające kilka–kilkanaście osób, dziś zajmują się firmami zatrudniającymi kilkudziesięciu, a nawet kilkuset pracowników. To oczywiście rodzi nowe wymagania i potrzebę większej świadomości oraz wiedzy z ich strony. Ich rola i znaczenie na rynku również wzrosły. 

Dziś najemcy z rynku biurowego są równoprawnymi partnerami do rozmów z zarządcami czy ekspertami rynkowymi, bardzo dobrze znającymi potrzeby i wymagania swoich organizacji, jednocześnie potrafiącymi wyegzekwować odpowiednią jakość od zarządcy, właściciela i dostawcy usług FM.

Ich rola w organizacjach wzrasta, jednak zakres obowiązków jest wciąż bardzo duży. Obejmuje zarówno kwestię negocjacji umów najmu, jak i obszar środowiska pracy oraz techniki. 

My wychodzimy z założenia, że takie osoby potrzebują wsparcia i odciążenia w codziennych zadaniach. Dlatego świadczymy usługi z poszanowaniem ich czasu i...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy