Odlicz do pięciu R
Na początek warto wyjaśnić, czym tak właściwie jest podejście zero waste (co z języka ang. oznacza brak odpadów), by móc przedstawić konkretne pomysły na to, jak małymi krokami wdrażać je w biurze.
Zero waste opiera się bowiem na pięciu zasadach na literę „R”, które w prosty sposób obrazują celowość tych działań. Połączone w jedną całość dają odbiorcy spójny obraz tego, co chce się osiągnąć i jakimi krokami warto się posłużyć. Zatem zacznijmy.
Pierwszą z przyjętych zasad jest refuse, czyli odmawianie. Warto zastanowić się kilkukrotnie, czy z całą pewnością potrzebujemy kolejnych ulotek reklamowych, gadżetów i przedmiotów dookoła. Zasada ta opiera się więc na analizowaniu przestrzeni dookoła, by móc poczynić małe zmiany, np. zrezygnować z zamówienia kolejnych paczek ulotek reklamowych, które nie mają przełożenia na efektywność naszych działań marketingowych. Kolejna z zasad na literę „R”, czyli reuse, mówi o ponownym uż...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!