Serwis 24h oraz bezpieczny przeładunek – rozwiązania Novoferm

INVESTMENT & CONSTRUCTION

Bramy przemysłowe i rampy przeładunkowe powinny funkcjonować bezpiecznie i bezawaryjne. Ich prawidłowa i efektywna praca oznacza bowiem brak strat finansowych związanych z przestojami. Dlatego warto sięgać po rozwiązania i usługi wspierające płynność i bezpieczeństwo przeładunku, oferowane przez sprawdzonych producentów, takich jak Novoferm.

Bez strachu przed awarią – serwis 24h

Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą, że dla zachowania płynnego przepływu towarów liczy się nie tylko produkt, czyli jakość bramy, rampy czy doku przeładunkowego, lecz także i przede wszystkim wachlarz usług, np. montażowych, konserwacyjnych czy serwisowych, które producent może zagwarantować. Szczególnie mocno na znaczeniu zyskał serwis, bez którego nawet najlepszy produkt z zakresu techniki przeładunku nie zapewni inwestorowi tego, na czym mu zależy – maksymalnie długiego, niezakłóconego działania. Awaria bramy czy rampy oznacza bowiem ryzyko przestoju, który może generować kolejne problemy operacyjne. Dlatego błyskawiczne usunięcie awarii jest priorytetem. Owszem, należy minimalizować ryzyko awarii i o każde urządzenie odpowiednio zadbać – zarówno w kontekście jego konserwacji, jak i regularnych przeglądów, ale trzeba pamiętać, że usterki po prostu się zdarzają. W tym kontekście warto mieć plan B w postaci dobrego serwisu.

Koncepcja kompleksowej opieki serwisowej jest bliska marce Novoferm – producentowi m.in. bram przemysłowych oraz specjalistycznych rozwiązań wspierających przeładunek. Mowa o „serwisie 24h”, czyli opiece serwisowej, na której klient może zawsze polegać – dostępnej przez całą dobę i przez wszystkie dni tygodnia. Aby sprostać temu zadaniu, Novoferm od wielu lat optymalizuje i sukcesywnie powiększa swój serwis w całej Polsce, m.in. dzięki wdrażaniu rozwiązań umożliwiających szybkie powiadamianie ekip serwisowych.

Serwis – wizytówka dobrego producenta

Usługi serwisowe stają się wizytówką doświadczonych producentów rozwiązań przeładunkowych. Dlatego serwis Novoferm jest istotnym elementem wsparcia posprzedażowego, a jego jakość opiera się na filarach takich jak dobry kontakt klienta z działem serwisowym, szybka reakcja na zgłoszoną awarię, doświadczenie i wysokie kompetencje ekip serwisowych, skuteczność i szybkość usuwania awarii.

Serwis Novoferm dopełnia ofertę produktową i tak jak ona jest dopasowany do potrzeb klienta, który oczekuje indywidualnego wsparcia. Oznacza to, że czasami potrzebne jest szybkie wysłanie do klienta ekipy serwisowej, a innym razem wystarczy wsparcie zdalne. Zdarza się bowiem, że serwisanci Novoferm są w stanie udzielić pomocy już na etapie rozmowy telefonicznej. W ten sposób można zidentyfikować rodzaj usterki i zaplanować dalsze działania, np. po doraźnym uruchomieniu bramy czy rampy wysłać na miejsce ekipę, która wszystko dokładnie sprawdzi. Gdy kroki doraźne nie są wystarczające, fachowcy bezzwłocznie docierają na miejsce usterki. Szybkie działanie jest możliwe dzięki: rozbudowanej sieci serwisantów, korzystaniu z lokalizatorów GPS obecnych w samochodach serwisowych oraz z oprogramowania, które automatycznie przydziela nowe zgłoszenia najbliższej ekipie serwisowej. Novoferm dysponuje zintegrowanym systemem zarządzania zgłoszeniami, który generuje numery zgłoszeń i przydziela je klientom. Dzięki temu są oni powiadamiani o zmianie statusu zgłoszenia, mają wgląd do historii działań serwisowych oraz mogą śledzić status spraw zgłaszanych przez służby techniczne we wszystkich obiektach, którymi zarządzają.

Serwis Novoferm jest szybki, fachowy, zintegrowany oraz przewidujący – wykonuje przeglądy gwarancyjne oraz pogwarancyjne bram przemysłowych, ramp przeładunkowych i uszczelnień (zarówno marki Novoferm, jak i innych producentów). Wspiera również dobre praktyki serwisowe – serwisanci Novoferm udzielają porad dotyczących np. rutynowego sprawdzania poziomu oleju w rampach przeładunkowych, którego systematyczna wymiana jest konieczna, aby przedłużyć żywotność pomp hydraulicznych oraz ograniczyć liczbę awarii.

Bez obaw o bezpieczeństwo – Calematic i iq-slide

W ofercie Novoferm znajdują się przetestowane produkty i systemy przeładunkowe, a wśród nich sprawdzone rozwiązania, których głównym zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa. Z lepszym bezpieczeństwem wiąże się ponadto jeszcze jedna zaleta – usprawnienie przeładunku. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na dwa rozwiązania Novoferm: CALEMATIC i IQ-Slide, dzięki którym przeładunek jest szybszy, a także bardziej efektywny. Zwiększa się również komfort pracy osób, które biorą w nim udział.

Pierwsze z wymienionych rozwiązań – CALEMATIC – to system pneumatycznych klinów, które są montowane w płycie jezdnej, co umożliwia tym samym bezpieczne i proste dokowanie samochodu. System CALEMATIC blokuje koła samochodu, dzięki czemu zapobiega jego przedwczesnemu odjazdowi z rampy, m.in. chroni przed odsuwaniem się pojazdu spowodowanym przez najeżdżanie wózka widłowego na podłogę naczepy. Kliny sprawdzają się zwłaszcza, gdy brakuje komunikacji między osobą ładującą a kierowcą. System CALEMATIC eliminuje także ryzyko upadku wózka z rampy oraz – co równie istotne – jest bezobsługowy, a więc włącza się automatycznie. Zimą za to nie wymaga odśnieżania.

Drugim rozwiązaniem wzmacniającym bezpieczeństwo i efektywność przeładunku jest rampa z systemem przesuwu IQ-Slide, czyli inteligentnym systemem języka wysuwnego, który podąża za odsuwającą się w niekontrolowany sposób ciężarówką. System IQ-Slide jest opatentowaną metodą, która automatycznie ustawia pomost przeładunkowy odpowiednio do położenia ciężarówki, dzięki czemu zapobiega spadnięciu pomostu z samochodu. Kiedy język osiągnie maksymalną odległość i dalsze podążanie za ciężarówką nie jest możliwe, wówczas system wysyła sygnał ostrzegawczy – lampa sygnalizacyjna, a także dioda LED na sterowniku sygnalizują, że funkcja nie jest już aktywna i występuje zagrożenie.

Przypisy