Różnorodność w branży nieruchomości

– jak idea diversity pozwala deweloperom budować osiedla dopasowane do potrzeb mieszkańców?

RESIDENTIAL

Polityka różnorodności i włączenia to nie tylko przeciwdziałanie dyskryminacji w środowisku pracy, ale coś znacznie więcej. Korzystanie z różnych punktów widzenia i doświadczeń pracowników staje się dziś siłą napędową biznesu i wprost przekłada się na przewagę konkurencyjną firm – w tym również przedsiębiorstw z branży nieruchomości. Deweloperzy doskonale rozumieją, że różnorodny zespół to wiele unikalnych kompetencji i umiejętności, które pozwalają projektować i tworzyć dla klientów jeszcze lepiej dopasowaną do nich, najbardziej osobistą przestrzeń do życia.

Idea diversity pojawiła się w polskim biznesie na początku lat 90-tych wraz z zachodnimi koncernami, które wniosły do naszego kraju nowe standardy zarządzania zespołem oraz holistyczne podejście do budowania środowiska pracy, w którym każdy pracownik czuje się wysłuchany, szanowany i doceniany.

Wraz z upływem lat zarządzanie różnorodnością stało się nie tylko sposobem na wdrażanie zasad sprawiedliwości społecznej i standardów etycznych wewnątrz organizacji, ale pozwoliło też firmom jeszcze lepiej spełniać oczekiwania klientów, a dzięki temu osiągać wymierne korzyści biznesowe.


Różnorodność to lepsze wyniki finansowe


Różnorodność w środowisku pracy i jej wpływ na wyniki finansowe zbadała m.in. amerykańska spółka doradcza McKinsey & Company, która w 2014 r. przyjrzała się ponad 350 firmom z różnych gałęzi przemysłu, działających w Kanadzie, Ameryce Łacińskiej, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Główny wniosek z badań opisanych w raporcie pt. Why diversity matters?...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy