Rewitalizacja na rynku nieruchomości premium, czyli jak oddać hołd historii w zgodzie z aktualnymi trendami

PROPERTY

Co zrobić z budynkiem, którego lata świetności minęły, a jednak jest ważny dla tożsamości okolicy lub nawet całego miasta? Jak tchnąć nowego ducha w dzielnicę, która utraciła swoje dawne znaczenie, by przyciągnąć do niej mieszkańców, turystów oraz inwestorów? Odpowiedzią jest rewitalizacja – jeden z ważniejszych elementów strategii planowania przestrzeni miejskiej.

Jak wynika z szacunków spółki doradczej Deloitte, nawet 90% inwestycji na rynku nieruchomości jeszcze w tej dekadzie będzie koncentrować się na rewitalizacji istniejących obiektów. To trend obecny również na rynku nieruchomości premium, którego wartość wedle szacunków przekroczyła 4 mld zł i w ciągu 2 lat wzrosła o przeszło 40%. Przykładami rewitalizacji zakończonych sukcesem są projekty nagrodzone w konkursie „Budowa Roku 2023”, a wśród nich luksusowa nieruchomość z Krakowa – zrewitalizowana historyczna kamienica wprost odwołującą się do najlepszych, modernistycznych tradycji miasta, jedyny komercyjny projekt nagrodzony w tym konkursie.

Rewitalizacja: 5 razy tak

Dlaczego rewitalizować, a nie budować nowe? Chodzi o przywrócenie do życia obiektów lub przestrzeni, które utraciły swoje pierwotne funkcje. Rewitalizacja polega na fizycznym odnowieniu budynków, jednak aspekty architektoniczne czy estetyczne nie są najważniejsze. Argumentów przemawiających na korzyść stosowania tego rozwiązania w praktyce jest co najmniej kilka.

Zachowanie histo...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy