Po co stacja ładowania?
Wśród rosnącej puli samochodów elektrycznych (EV) korzystających z infrastruktury ładowania w budynkach komercyjnych można wyróżnić prywatne auta najemców, klientów i gości, samochody flotowe oraz „auta na minuty” w modelu carsharingowym. Na podstawie obserwacji trendów w Europie Zachodniej należy z całą pewnością stwierdzić, że rozwoju elektromobilności nie da się zatrzymać – musimy więc zrozumieć jej specyfikę.
Rozważając wyposażenie budynku w punkty ładowania, zauważmy, że taka inwestycja nie tylko podniesie poziom funkcjonalności obiektu, ale też wpłynie pozytywnie na wizerunek budynku i jego zarządcy. Jest to szczególnie istotne w przypadku tych najemców, którzy ochronę środowiska coraz częściej wpisują w zasady polityki korporacyjnej – korporacje międzynarodowe wprowadzają stopniowo EV do flot i oczekują, że będą mogli ładować nowe nabytki w siedzibie firmy.
Obecność stacji ładowania stanowi potencjalny czynnik decyzyjny także dla gości hoteli, galerii handlowych oraz obiektów sportowych i rekreacyjnych. Dodatkowa zaleta poprawi pozycjonowanie wyszukiwania obiektu w internecie (np. hoteli w serwisie booking.com), co powinno przełożyć się na popularność dla szczególnego segmentu klientów...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!