Punkty ładowania aut elektrycznych w Twoim budynku

Administration&Business

W poprzednim numerze w artykule Mobilność napędzana elektrycznością został poruszony temat rozwoju flot samochodów elektrycznych. W ramach rozwinięcia tego zagadnienia opowiem o istotnych aspektach związanych z budową punktów ładowania EV w budynkach komercyjnych.

Po co stacja ładowania?

Wśród rosnącej puli samochodów elektrycznych (EV) korzystających z infrastruktury ładowania w budynkach komercyjnych można wyróżnić prywatne auta najemców, klientów i gości, samochody flotowe oraz „auta na minuty” w modelu carsharingowym. Na podstawie obserwacji trendów w Europie Zachodniej należy z całą pewnością stwierdzić, że rozwoju elektromobilności nie da się zatrzymać – musimy więc zrozumieć jej specyfikę.

Rozważając wyposażenie budynku w punkty ładowania, zauważmy, że taka inwestycja nie tylko podniesie poziom funkcjonalności obiektu, ale też wpłynie pozytywnie na wizerunek budynku i jego zarządcy. Jest to szczególnie istotne w przypadku tych najemców, którzy ochronę środowiska coraz częściej wpisują w zasady polityki korporacyjnej – korporacje międzynarodowe wprowadzają stopniowo EV do flot i oczekują, że będą mogli ładować nowe nabytki w siedzibie firmy.

Obecność stacji ładowania stanowi potencjalny czynnik decyzyjny także dla gości hoteli, galerii handlowych oraz obiektów sportowych i rekreacyjnych. Dodatkowa zaleta poprawi pozycjonowanie wyszukiwania obiektu w internecie (np. hoteli w serwisie booking.com), co powinno przełożyć się na popularność dla szczególnego segmentu klientów...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy