Parki handlowe na każdym kroku

INVESTMENT & CONSTRUCTION

Początki sektora parków handlowych w Polsce sięgają końca lat 90. XX w., co związane było z transformacją polityczną kraju. Pierwsi pionierzy realizowali swoje projekty na obrzeżach dużych aglomeracji miejskich, tworząc pierwsze destynacje zakupowe, które zostały uzupełnione innymi obiektami handlowymi.

Sektor ma za sobą trzy dekady o zróżnicowanej dynamice rozwoju. W 2019 r. rynek oferował już 1,5 mln m2 parków handlowych o powierzchni większej niż 5000 m2 GLA. Pandemia w 2020 r. uwypukliła atrakcyjność inwestycyjną tych formatów (dzięki ich otwartemu układowi), ponieważ obostrzenia związane z zamykaniem obiektów handlowych nie miały na nie większego wpływu. W tym okresie przyspieszył trend lokalnych i wygodnych zakupów, wzmacniając zaufanie inwestorów do parków handlowych jako bezpiecznego i...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy