Dołącz do czytelników
Brak wyników

FACILITY

1 lipca 2021

NR 3 (Czerwiec 2021)

Nowe biuro Universal Music Polska projektu The Design Group

0 509

Nowa siedziba wytwórni muzycznej Universal Music Polska w Warszawie zachwyca nietypowym połączeniem elementów loftowych z przytulnym, domowym klimatem, elegancją oraz nowoczesną technologią na najwyższym poziomie. To przestrzeń, w której każdy znajdzie coś dla siebie – w tym biurze po prostu chce się być, pracować i tworzyć. Duża w tym zasługa zespołu architektów z pracowni The Design Group, którzy byli odpowiedzialni za bardzo oryginalną kreację wnętrz największej firmy fonograficznej w Polsce.

Universal Music Polska (UMP) jest częścią międzynarodowej wytwórni Universal Music Group. Ta ostatnia ma oddziały w wielu krajach na całym świecie, a swoje płyty pod skrzydłami Universal wydają takie sławy jak Madonna czy U2. Nowa siedziba UMP, która z założenia miała być spójna z innymi siedzibami Universal na świecie, mieści się w warszawskim biurowcu X20 na Dolnym Mokotowie.

POLECAMY

Swoboda twórcza i profesjonalizm

Nowa siedziba Universal Music Polska to przestrzeń, w której panuje równowaga pomiędzy luźną atmosferą a korporacyjnym profesjonalizmem. Stworzony specjalnie do projektu wnętrz biura UMP zespół architektów z The Design Group (w składzie: Ewelina Mężyńska i Konrad Krusiewicz) zadbał o to, by wnętrza biura i ów balans były jasnym komunikatem dla artystów – na co mogą liczyć, współpracując z wytwórnią. Dlatego też na powierzchni ok. 1500 m2 (IV i V piętro budynku X20) projektanci postanowili w bardzo oryginalny sposób połączyć surowy styl industrialny z nowoczesnym, dodając do tego szczyptę klasycznej domowej elegancji w postaci chesterfieldowych sof i miękkich welurowych foteli.

– Już na początku współpracy Zarząd polskiej wytwórni muzycznej zwracał uwagę, że zależy im na tym, by biuro było przede wszystkim dostosowane do potrzeb pracowników i wspierało ich codzienną pracę. Jednocześnie celem było, aby wnętrza nowego biura przekazywały artystom jasny komunikat: by oddawały luźny klimat rozrywkowy, a zarazem podkreślały pełen profesjonalizm i nowoczesność firmy Universal Music Polska. Stąd też pomysł na to, by stworzyć przestrzeń elegancką, w ciemnej kolorystyce nadającej swoistego charakteru, ale też inspirującą, pobudzającą kreatywność i emanującą domowym klimatem. Wszystko po to, by pracownicy i goście odwiedzający wytwórnię, mogli poczuć się tu bezpiecznie i jak u siebie – mówi Ewelina Mężyńska, architektka odpowiedzialna za koncepcję biura UMP.

Monika Wasilewska, dyrektor Działu HR i administracji w Universal Music Polska odpowiedzialna za projekt po stronie klienta, dodaje:

– Zależało nam na tym, aby stworzyć miejsce pracy spełniające najwyższe standardy, a jednocześnie, aby zastosowane rozwiązania odpowiadały potrzebom naszych pracowników oraz specyfice naszej pracy. Chcieliśmy, by już od wejścia można było rozpoznać charakter firmy: to, kim jesteśmy, z kim współpracujemy, jakie mamy wartości, jak się zmieniamy i dokąd zmierzamy. W zaproponowanej przez architektów z The Design Group aranżacji wnętrz zostały uwzględnione wszystkie nasze wizje, potrzeby i oczekiwania dotyczące naszego nowego biura w Warszawie. Cieszymy się też, że poprzez tę współpracę mogliśmy dotrzeć i wesprzeć polskich dostawców, szczególnie w tak trudnym okresie pandemicznym. Zależało nam również na wykorzystaniu materiałów naturalnych, ekologicznych, przyjaznych środowisku.

Idea równowagi pomiędzy elegancją, surowością i ciepłem wykorzystanych materiałów stała się motywem przewodnim tego wnętrza. Widać to już na wejściu do biura – w strefie recepcji, która zdominowana została przez materiały, takie jak metal, szkło i pochodzące z odzysku drewno.

Reprezentacyjny V level

Główna część warszawskiej siedziby Universal Music Polska mieści się na ostatnim – V piętrze biurowca. Jest to część reprezentacyjna firmy. To tu znajdują się: strefa recepcyjna, główna sala konferencyjna, kuchnia połączona z tarasem, open space z wydzielonymi salkami tematycznymi, studio wideo, a także gabinety kadry zarządzającej.

– W recepcji, podobnie jak w innych biurach Universal w różnych częściach świata, swoje miejsce znajdzie tzw. wall of fame prezentująca artystów współpracujących z Universalem oraz ich osiągnięć. Na specjalnie przygotowanej ścianie znajdą się również logotypy innych labeli z Grupy Universal – mówi architekt i założyciel The Design Group, Konrad Krusiewicz.

W tej strefie – dla wygody gości odwiedzających biuro – projektanci postanowili umieścić ikonę designu, czyli kultowe, eleganckie, welurowe sofy i fotele w angielskim stylu Chesterfield, które pozwalają na komfortowy wypoczynek przy zachowaniu prostej, acz dostojnej postawy. Z kolei ustawione tuż obok drogowskazy wyznaczają kierunek salek, tarasu oraz innych wybranych przestrzeni biura.

Sala konferencyjna, usytuowana przy recepcji na potrzeby bardziej formalnych spotkań, idealnie oddaje ideę łączenia materiałów o różnym potencjale aranżacyjnym. Projektanci sprytnie połączyli tu ze sobą elementy surowe, domowe i eleganckie.

Znalazł się tu 5-metrowy drewniany stół, wygodne skórzane fotele w jasnobeżowych barwach, dwa 75-calowe monitory wraz z najwyższej jakości sprzętem do telekonferencji, a całości dopełnia naturalna dębowa posadzka.

Stylowo i nastrojowo

Znajdującą się na V poziomie ogromną kuchnię przeznaczoną dla wszystkich pracowników projektanci z The Design Group stworzyli w stylu angielskiego baru z nutką industrialnego klimatu. Przestrzeń tę wyróżnia charakterystyczna podłoga w szachownicę oraz masywny, drewniany stół, nad którym zawieszono na belce industrialne lampy. Z kuchni można przejść bezpośrednio na imponujący taras z widokiem na centrum Warszawy, który jest jej naturalnym przedłużeniem, szczególnie podczas ciepłych miesięcy w roku.

Na piętrze tym zaprojektowana została również specjalna strefa z kilkupoziomowymi trybunami, służąca zarówno kreatywnym spotkaniom, jak i indywidualnej pracy w mniej formalnych warunkach. Wyróżnia ją nastrojowe, ciepłe oświetlenie w formie rozgwieżdżonego nieba.

– Trybuny to strefa chilloutowa biura, która oprócz nastrojowego oświetlenia, charakteryzuje się wysokiej jakości systemem nagłośnienia oraz umieszczonym w centralnym miejscu monitorem – tłumaczy arch. Ewelina Mężyńska. – To kreatywna baza dla wszystkich pracowników, która ma służyć luźniejszym spotkaniom, odpoczynkowi, ale też i prezentacji premier teledysków. Właśnie dlatego strefę tę wyróżnia bardzo wysoka jakość audio-wideo.

Przestrzeń swobodnej kreacji

Druga bardziej kameralna część biura o powierzchni ok. 300 m2 rozlokowana została na IV piętrze budynku i jest siedzibą polskiego oddziału kultowej wytwórni Def Jam. Przestrzeń ta ma nieco odmienny, mniej formalny charakter. Znajduje się tu dużo softów, nieduża, otwarta kuchnia z neonem i centralnie ustawionym drewnianym stołem, tylko dwa gabinety, loud VIP room i charakterystyczny open space połączony ze sceną, a jego centralnym miejscem jest duża wygodna kanapa z fotelami i stolikiem, mające stworz...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy