Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowa siła FM na polskim rynku

Artykuł | 20 marca 2020 | NR 4
0 166

Firma AGIS Management Group postawiła na usługi Facility Management. Nowy pion powstał m.in. dzięki wieloletniemu doradcy zarządu Tadeuszowi Leszczyńskiemu, który objął honorowe stanowisko Senior Head of FM. Struktura tego zespołu to doświadczony w branży zarząd, w którego skład wchodzą Jerzy Szulc, dyrektor generalny i Artur Romański, dyrektor operacyjno-handlowy, w randze wiceprezesów. Obaj panowie obecni są na rynku FM od lat. O zmianach w strukturze firmy rozmawiamy z Agnieszką Kamińską, prezes zarządu firmy AGIS Management Group.

Proszę pokrótce opowiedzieć o historii Państwa firmy. Które momenty uważają Państwo za przełomowe w rozwoju swojej działalności? 

POLECAMY

W 2005 r. spółka AGIS rozpoczęła swoją działalność w pierwszym oddziale w Gdyni w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Następnie po dwóch latach przekształciła swoje usługi, specjalizując się w zarządzaniu nieruchomościami mieszkaniowymi oraz komercyjnymi, w tym zarządzaniu obiektami biurowymi, początkowo niewielkimi parkami handlowymi oraz portfelami nieruchomości spółek Skarbu Państwa.

Zakres obsługiwanych nieruchomości obejmuje sektor publiczny oraz komercyjny. W roku 2014 firma AGIS otworzyła kolejny dział, obsługi technicznej Facility Management, zajmujący się utrzymaniem infrastruktury automatyki budynkowej, teletechniki, wszelkich instalacji, BMS, systemów bezpieczeństwa oraz mobilnych ogólnopolskich serwisów technicznych. FM to w chwili obecnej najbardziej rozbudowany dział w AGIS, z największą liczbą obsługiwanych projektów. Stanowczo 2014 r. można uznać za przełomowy, nie tylko ze względu na rozwój pionu FM, ale również z uwagi na wygraną przetargu na zarządzanie, obsługę techniczną, sprzątanie i ochronę Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku. Rok później, w 2015 r., Ministerstwo Spraw Wewnętrznych nadało AGIS państwową koncesję ochrony osób i mienia oraz techniczną. Obecnie firma AGIS posiada centralę w Rumi przy ul. Starowiejskiej 49 wraz z wybudowaną autorską stacją monitoringu, drugą centralę spółki w Warszawie LIM Marriott Al. Jerozolimskie 65/79 XIp oraz oddziały w Gdyni, Gdańsku, Wrocławiu, Nowym Dworze Gdańskim, Białymstoku, Łodzi oraz Katowicach.

Czy są jakieś projekty, z których jest Pani szczególnie dumna?

Do największych sukcesów można zaliczyć obsługę obiektów takich, jak Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, w tym biurowce Gdański Park Naukowo-Technologiczny, Bałtycki Port Nowych Technologii w Stoczni Gdynia, Strefę Żarnowiec. Współpracę z ECE Projektmanagement – Galerię Bałtycką w Gdańsku, Filharmonię Kaszubską w Wejherowie, galerie i parki handlowe RWS Investments oraz klientów sieciowych z oddziałami w całej Polsce: BGŻ BPN Paribas, RUCH SA., PGNiG, Banki BGK, BGKN, Polpharma. Nieruchomości grupy ENERGA S.A., nieruchomości Krajowej Izby Rozrachunkowej, współpracę z Jones Lang LaSalle – przy obsłudze technicznej Concept Tower Warszawa, współpracę z ECHO Investment na obsługę techniczną biurowców Moje Miejsce przy Bethoveena w Warszawie oraz oczywiście szczególny nowy projekt w zakresie Facility Management – SPODEK w Katowicach wraz z Międzynarodowym Centrum Kongresowym. 

Jakie zmiany planują Państwo w najbliższym czasie?

Ostatnie lata działalności AGIS Management Group to ciągły rozwój i doskonalenie we wszystkich obszarach usług, jakie świadczymy na rynku. Zdecydowanie stawiam na zrównoważony rozwój organizacji, gdyż zapewnia to optymalną wydajność, efektywność działań oraz bezpieczeństwo dla samej organizacji i struktur, jakie ją tworzą. Podstawą każdej firmy są ludzie, dlatego chcąc zapewnić maksymalną, adekwatną do wymagań rynku wydajność organizacji , zdecydowaliśmy się na rozbudowę naszych zasobów personalnych i pozyskaniu wysokiej klasy specjalistów, którzy dołączyli do naszego zespołu na poziomach zarządu i średniego managementu. Wierzę, że pozwoli to na zwiększenie udziału AGIS w rynku Facility Management oraz przyczyni się do umocnienia naszej pozycji na rynku jako profesjonalnej firmy zatrudniającej jednych z najlepszych specjalistów z branży FM.

Jakiej klasy eksperci u Państwa pracują? Na co mogą w związku z tym liczyć Państwa klienci?

Strukturę naszej firmy staramy się maksymalnie upraszczać, zwiększając tym samym maksymalnie jej efektywność, szybkość reakcji i szybkość podejmowania decyzji. Nasza działalność na rynku jest wielopłaszczyznowa, natomiast odpowiadając na za...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy

    Agnieszka Kamińska

    Absolwentka dwóch kierunków Uniwersytetu Gdańskiego (zarządzania oraz administracji), Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz dwóch kierunków studiów podyplomowych w Warszawie w Wyższej Szkole Gospodarowania Nieruchomościami. Pierwsze na Wydziale Zarządzania Nieruchomościami zakończone egzaminem i uzyskaniem Państwowej Licencji Zarządcy Nieruchomości nr 20147. Drugie na Wydziale Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami, również zakończone uzyskaniem Państwowej Licencji Pośrednika o nr 11831. Członkini IFMA Polska. W grupie kapitałowej AGIS MANAGEMENT GROUP, AGIS NIERUCHOMOŚCI, AGIS SECURITY od momentu założenia, czyli 2005 r. Agnieszka Kamińska pełni funkcję prezesa zarządu oraz jest wyłącznym udziałowcem AGIS. Od początku swojej kariery zawodowej związana wyłącznie z rynkiem nieruchomości komercyjnych. Stworzyła firmę o zasięgu ogólnopolskim, tworząc kilkanaście oddziałów obsługujących nieruchomości w zakresie Property & Facility Management oraz ochrony osób i mienia. Jest laureatką wielu prestiżowych konkursów, m.in. w 2015 r. otrzymała tytuł Pomorskiego Pracodawcy Roku, w 2017 r. 
    odebrała statuetkę ORŁA POMORSKIEGO oraz Zarządcy Roku 2017 Lidera Rynku Nieruchomości.

    Angelika Majkut

         

    Artur Romański

    Ekonomista, absolwent Politechniki Radomskiej i Szkoły Głównej Handlowej (studia podyplomowe na kierunku zarządzanie jakością), doświadczony handlowiec, manager operacyjny i specjalista ds. zarządzania jakością. Karierę korporacyjną rozpoczął, współpracując z Eurest Poland – Compass Group (sektor żywienia zbiorowego), przechodząc całą ścieżkę rozwoju w dziale operacyjnym. Jako kierownik ds. jakości wdrażał systemy GMP/GHP oraz HACCP w sieci 

    70 restauracji na terenie całej Polski. W latach 2005-2007 prowadził Dział Handlowy Eurest Poland jako dyrektor ds. rozwoju. Pod koniec 2007 r. rozpoczął współpracę z SOL Polska Sp. z o.o. (SOL Palvelut – 
    Finnish Cleaning Company) jako dyrektor zarządzający. Od roku 2010 rozpoczął współpracę z Bilfinger HSG Facility Management (wcześniej HSG Zander Polska) jako dyrektor ds. rozwoju odpowiedzialny za wdrażanie strategii i rozwój firmy. Obszary działania to obiekty biurowe, centra logistyczne, zakłady przemysłowe, obiekty sportowe, wspólnoty mieszkaniowe. Od czerwca 2013 r. dyrektor ds. rozwoju, prokurent w Zinel Facility Management Sp. z o.o. (część grupy Zinel Holding S.A.), obecnie wiceprezes oraz dyrektor operacyjno-handlowy AGIS Management Group sp. z o.o.

    Jerzy Szulc

    Doświadczony inżynier, wieloletni dyrektor operacyjny i zarządzający. Po ukończeniu Politechniki Lubelskiej pracował przez 12 lat w Zakładach Remontowych Energetyki Lublin, nadzorując remonty instalacji energetycznych w polskich elektrowniach w Kozienicach, Połańcu, Stalowej Woli, Kielcach, Lublinie oraz na terenie Niemiec w największych zakładach chemicznych w Europie Leuna przy remontach instalacji technologicznych. Po tym okresie rozpoczął współpracę z Montex S.A. i był odpowiedzialny za kontrakty budowlane w Niemczech, takie jak Bank BFG Frankfurt, lotnisko Düsseldorf, hotel Sheraton Monachium, Deutsche Bank Berlin i Monachium oraz wiele innych kontraktów budowlanych w segmencie biurowym, centrów handlowych (centra handlowe dla Metro Group i Leclerc). Karierę w sektorze FM rozpoczął, pracując dla LGM Polska (Lufthansa Gebaudemanagement) przez 6 lat jako dyrektor techniczny. Kolejne lata to współpraca z Hochtief Facility Management na stanowisku dyrektora operacyjnego. W 2008 r. rozpoczął współpracę z HSG Zander Polska Sp. z o.o. jako dyrektor zarządzający, członek zarządu. Od sierpnia 2013 r. zajmował stanowisko dyrektora generalnego, członka zarządu firmy Zinel Facility Management Sp. z o.o., obecnie jest wiceprezesem oraz dyrektorem generalnym AGIS Management Group Sp. z o.o.