Najważniejsze wnioski z globalnego badania rynku outsourcingu

KPMG Real Estate and Facility Management Outsourcing Pulse Survey 2019 (cz. I)

FACILITY

Już we wrześniu do Polski zawita na zaproszenie Polskiej Rady Facility Management współautor jednego z najważniejszych badań związanych z outsourcingiem usług Facility Management i Real Estate (REFM), Clinton Fairbanks, pracujący dla agencji KPMG w Stanach Zjednoczonych. Towarzyszyć mu będą eksperci i doświadczeni obserwatorzy rynkowi, którzy przeprowadzą dwudniowe warsztaty z członkami PRFM oraz najważniejszymi przedstawicielami strony zamawiającej. Wszystko po to, by przenieść najlepsze praktyki i doświadczenia z rynków dojrzałych i rozwijających się na rynek krajowy. Będzie to niezwykłe wydarzenie, które po raz pierwszy zgromadzi przy jednym stole zarówno dostawców, jak i zamawiających. W oczekiwaniu na to wydarzenie przybliżamy najważniejsze wnioski płynące z tegorocznego badania. 

Badanie zostało przygotowane przez Zespół Doradztwa Shared Services and Outsourcing, specjalizujący się w obsłudze ponad 1100 klientów KPMG, pochodzących ze 155 krajów na całym świecie. Celem działań grupy jest podnoszenia jakości funkcjonowania procesów biznesowych w różnych typach organizacji i przygotowania ich do przejścia transformacji. 

Strategiczne doradztwo, jakie zespół KPMG świadczy swoim klientom na całym świecie, pozwala poznać szerokie spektrum potrzeb i obaw związanych z outsourcingiem usług Real Estate i Facility Management we właściwie każdym typie organizacji.

Rys. 1. Jakie branże generują największy popyt na usługi z obszaru REFM?

 

Kto wziął udział w badaniu?

W badaniu wzięło udział blisko 200 ankietowanych – głównie zamawiających, ale także dostawców usług i niezależnych konsultantów, obsługujących większość branż na całym świecie. Tym samym jest to jedno z nielicznych tego typu badań, które przedstawia bieżącą kondycję rynku REFM (Real Estate and Facility Management), jak i najważniejsze trendy. 

W badaniu w sposób usystematyzowany podchodzi się do obszaru service delivery models i wyzwań z nimi związanych, jak również do czynników wspierających podpisywanie umów na usługi typu IFM. Spora część badania poświęcona jest trendom w obszarze pozyskiwania dostawców (sourcing) oraz najważniejszym atrybutom sprzyjającym w zeszłym roku zawieraniu umów na...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy