Kryteria, które należy uwzględnić przy wyborze biura
Oprócz oczywistego kryterium, jakim jest wysokość czynszu oraz opłaty eksploatacyjne w budynku biurowym, najemcy uwzględniają również inne czynniki.
Przede wszystkim – lokalizację obiektu biurowego. To zasadniczo pierwsze kryterium, które należy uwzględnić przy przygotowywaniu oferty dla klienta, oraz pierwsze pytanie, które należy mu zadać. Oczywiście wszystko zależy od specyfiki firmy. Na przykład dla firm z branży logistycznej priorytetem może być dostęp do głównych dróg i autostrad, co skłania je do wyboru obrzeży miasta. Z kolei kancelarie prawne, firmy doradcze oraz instytucje z sektora finansowego i bankowego preferują lokalizacje w centrum, stawiają bowiem na prestiż.
Klientom zależy na tym, aby biuro miało dogodny dostęp do komunikacji miejskiej, z której korzysta większość pracowników. W Warszawie szczególną rolę odgrywa metro. Kontrahenci często zaznaczają, że preferują lokalizacje wzdłuż jego linii. Niekiedy są nawet gotowi zrezygnować z centralnych lokalizacji, jeśli budynek znajduje się w odległości 5–10 minut pieszo od stacji. W przypadku konieczności dojazdu autobusem czy tramwajem często wybierają droższe biuro, które zapewnia łatwy dostęp pieszy. Wiele osób preferuje tę formę dojazdu do pracy ze względów ekonomicznych, ponieważ codzienny dojazd własnym autem często okazuje się znacznie droższy niż zakup biletu okresowego na komunikację mie...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!