„Apokalipsa” zbiera obfite żniwa – bankructwa, problemy finansowe, konieczność ograniczenia działalności dotykają coraz większej, i szybko rosnącej, liczby firm, w tym takich gigantów handlu, jak Toys „R" Us, Sears, Diesel, Nine West (złożyły wnioski o ogłoszenie upadłości) czy J.C. Penney, Gap, Victoria's Secret, Macy’s, Crocs (zamykają dziesiątki sklepów).
Rekordzistą zamknięć lokali jest bankrutujący już drugi raz w ciągu ostatnich dwóch lat Payless (sprzedaż obuwia), który zamknie 2,5 tys. sklepów.
W pierwszych miesiącach tego roku zwolnienia w branży handlowej objęły przeszło 40 tys. osób, a przewidywania co do dalszych zamknięć są złowieszcze. „Forbes” zapowiadał, że do 2026 r. zniknie 75 tys. sklepów, w tym: 21 tys. sklepów odzieżowych (1/4 wszystkich takich sklepów), 10 tys. sklepów z elektroniką (także 1/4) i 8 tys. sklepów z elementami wyposażenia domowego (prawie 1/3 takich sklepów).
Co się dzieje?
Dyskusja dotyczy także przyczyn zjawiska. Najczęściej wymienia się następujące powody:
- Galopujący rozwój handlu elektronicznego, w tym ekspansja Amazona (nawet prezydent Trump zadał sobie trud publikowania krytycznych tweetów wymierzonych w internetowego giganta).
- Zbyt duża liczba galerii (przywołuje się dane o 23 stopach kwadratowych powierzchni handlowej przypadających na każdego obywatela, przy 16 w Kanadzie i jedynie 5 w Wielkiej Brytanii).
- Zmiana zwyczajów konsumenckich.
- Kurczenie się klas...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!