Najemcy biurowców zwracają szczególną uwagę na takie udogodnienia w budynku, jak kantyna na odpowiednią ilość osób, kiosk, bankomat, apteka, sklep wielobranżowy (supermarket, drogeria itp.), a także punkty usługowe (np. pralnia, myjnia).Coraz częściej najemcy chcą mieć wpływ na wybór operatora kantyny/restauracji czy punktów usługowych i większe firmy mają nawet zapis w umowie najmu gwarantujący im decydujący głos w sprawie wyboru dostawcy tego typu usług.
POLECAMY
Ważnym dla najemców elementem funkcjonowania budynku biurowego jest komunikacja. Musi być ona spójna, a recepcja dobrze usytuowana i oznaczona. Bramki wejściowe muszą być zlokalizowane w widocznym miejscu, które nie zakłóca komunikacji i zapewnia szybki dostęp do wind. Sama recepcja główna wraz z lobby i małą poczekalnią nie powinna być zbyt duża, żeby nie zwiększać kosztów eksploatacyjnych obciążających najemcę. Dla najemców, którzy korzystają z biur podawczych, gdzie dostarcza się dużo przesyłek, istotny jest dostęp wózkiem paletowym z parteru budynku na rampę i do wind towarowych, które są niezbędne w budynku, ale ze względów komunikacyjnych i estetycznych muszą być ukryte w innych szachtach windowych. Najemcy oczekują też od budynku odpowiedniej liczby wind, najchętniej z podziałem szachtów w zależności od pięter oraz optymalnego czasu oczekiwania, ale nie za dużej prędkości.
Inne elementy, na które zwracają uwagę firmy w biurowcach, to wydzielone miejsca dla osób palących, zapewnienie stojaków dla rowerów i pryszniców oraz miejsca parkingowe dla kurierów i taksówek. Jak również nośność podłogi – wzmocnienia stropów w miejscu przeznaczonym na serwerownię oraz niestandardowe systemy gaszenia.
Wartością dodaną będą również fitness club, punkt medyczn...