Przyjrzyjmy się tematowi z bliska – w dwóch częściach. W części pierwszej omówimy, czym jest CSR i jakie ma oblicza. W części drugiej pokażemy na realnych przykładach, jak to działa i co warto podpatrywać u konkurencji i wdrażać w swoim obiekcie.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility) wg PARP: to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, w szczególności z pracownikami. Dość ogólne sformułowanie, ale na szczęście w naszym świecie wszystko może być opisane dokładniej – służy temu norma ISO 26000. Wyróżnia ona takie obszary społecznej odpowiedzialności biznesu jak:
- ład organizacyjny,
- prawa człowieka,
- stosunki pracy,
- środowisko,
- sprawiedliwe praktyki rynkowe,
- relacje z konsum...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!