CSR w branży hotelarskiej i nie tylko – czy jest konieczny? Cz. I

PROPERTY

Dbanie o społeczną odpowiedzialność biznesu wydaje się domeną jedynie dużych i bogatych firm, które mogą sobie pozwolić na działania, niebezpośrednio przekładające się na przychody. Czy na pewno? Może obiekty hotelowe i konferencyjne także powinny brać udział w działaniach, które służą społeczności? A może jest to strata czasu?

Przyjrzyjmy się tematowi z bliska – w dwóch częściach. W części pierwszej omówimy, czym jest CSR i jakie ma oblicza. W części drugiej pokażemy na realnych przykładach, jak to działa i co warto podpatrywać u konkurencji i wdrażać w swoim obiekcie.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility) wg PARP: to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, w szczególności z pracownikami. Dość ogólne sformułowanie, ale na szczęście w naszym świecie wszystko może być opisane dokładniej – służy temu norma ISO 26000. Wyróżnia ona takie obszary społecznej odpowiedzialności biznesu jak:

  1. ład organizacyjny,
  2. prawa człowieka,
  3. stosunki pracy,
  4. środowisko,
  5. sprawiedliwe praktyki rynkowe,
  6. relacje z konsum...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy