Automatyzacja procesów w logistyce przyszłością dla branży?

INVESTMENT & CONSTRUCTION

Przewidywania zawarte w najnowszym raporcie PMR [1] na temat rynku e-commerce w Polsce zakładają, że będzie on rósł w tempie dwucyfrowym, a średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) rynku w latach 2022–2027 wyniesie 12%. Ta dynamika wzrostu przekłada się bezpośrednio na branżę logistyczną, e-commerce bowiem jest jednym z głównych czynników niejako zmuszających operatorów do wdrażania automatyzacji. Ma na to wpływ zarówno coraz większa skala zamówień, jak i wymagania konsumentów dotyczące jakości obsługi, oraz czas realizacji zamówienia. Czynników wpływających na postępującą automatyzację łańcucha dostaw jest jednak znacznie więcej.

W dobie rewolucji przemysłowej 4.0 automatyzacja jest obecna w każdym sektorze gospodarki. Potrzeba modyfikacji modelu działania nie ominęła także branży logistycznej. Nawet na polskim rynku, gdzie automatyzacja jest wciąż raczej kosztowna w porównaniu z poziomem wynagrodzeń, zarówno dostawcy usług logistycznych, jak i ich klienci są coraz bardziej otwarci na robotyzację. Przykładem jest globalny operator logistyczny – FM Logistic. Inwestując w automatyzację firma, stawia przede wszystkim na celowość i wymierne korzyści płynące z wdrażanych narzędzi. Jakie czynniki wpływają na dobór rozwiązań i czy robotyzacja jest przyszłością branży TSL?

Wydajność procesów

Poprawa wydajności to główny czynnik wpływający na decyzję o automatyzacji. Dynamika operacji logistycznych, zwłaszcza tych dla kanału e-commerce, gdzie skala aktywności, duże rozdrobnienie...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy