Akustyka jako niezbędny element aranżacji biura

PROPERTY

Żyjąc w miastach, codziennie zmagamy się z hałasem. Otacza nas na ulicy, w domu, a coraz częściej również w pracy. Nieodpowiednia akustyka w przestrzeni biurowej powoduje szybsze zmęczenie, problemy z koncentracją oraz wyższy poziom stresu. Na szczęście z hałasem w biurze można walczyć, dbając o odpowiednie warunki akustyczne.

Wpływ hałasu na naszą pracę nie jest nowym zjawiskiem. Już w 1973 r. J. Nemecek i E. Grandjean przeprowadzili badania, które pokazały, że hałas na poziomie 48-53 dB(A) (czyli taki, jaki obserwujemy w biurach wielkoprzestrzennych) powoduje bardzo duże rozproszenie uwagi u 35% badanych oraz znaczne rozproszenie u 45%, obniżając ich efektywność pracy i poprawność wykonywania zadań nawet o 20% (Jahncke, 2011). Złe warunki akustyczne w biurze sprawiają, że popełniamy więcej błędów oraz częściej i na dłużej odrywamy się od pracy.  

Akustyka w biurach jest ważna nie tylko ze względu na stronę praktyczną, ale również na obowiązujące przepisy. W 2018 r. weszło w życie zn...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy