Trudno sobie dzisiaj wyobrazić, że komputer nie jest dopasowany do pracy, jaka jest przy jego użyciu wykonywana. Inne potrzeby ma grafik tworzący wirtualne animacje do gier komputerowych, a zupełnie inne asystent zarządu. Inne wymagania stawiane są telefonowi komórkowemu, który pełni funkcję podręcznego, zdalnego biura, a zupełnie inne, kiedy jego zadaniem jest wyłącznie komunikacja głosowa i korzystanie z internetu. Dzisiaj, w dobie nieograniczonych rozwiązań i dostępności różnych typów urządzeń, możemy wybierać i uszyć na miarę każdą usługę i każdy produkt: indywidualnie dopasowany samochód, specjalistyczne buty, odpowiedni do pracy kombinezon. Przestrzeń biurowa też może być dobrze dopasowana.
Oczywiście biura się projektuje. Szczególnie skomplikowane projekty są tam, gdzie biznes potrzebuje zróżnicowanych funkcyjnie miejsc. Projektuje się wnętrze, podążając za nowymi trendami. Powierzchnie powinny spełniać warunki prawa budowlanego, prawa pracy i przepisów BHP. Dostosowuje się nową aranżację do kolorów marki i artystycznej wizji. Jest jednak zasadnicza różnica między projektowaniem a dopasowaniem do potrzeb.
Ostatni czas to wielka rewolucja myślenia o biurze. Wiele biznesów na własnej skórze poczuło, czym jest to biuro. Dla niektórych firm okazało się ono zbędnym kosztem, dla innych bardzo opłacalnym zyskiem. I zupełnie nie chodzi tu o przepiękne kolory, miękkie kanapy i fantastyczne huśtawki, lecz o świadome dopasowanie przestrzeni biura do potrzeb biznesu, klienta i pracowników.
Nie ma uniwersal...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!