Działają państwo na rynku od 2013 roku. Jak wyglądały początki i rozwój IFM Polska?
Paweł Rozpończyk i Rafał Łaszczewski – Zarząd IFM PL: Kiedy 10 lat temu powstawała IFM Polska, na rynku dominowały globalne marki, często z zaplecza firm budowlanych z kapitałem zagranicznym (aktualnie niewiele się w tej materii zmieniło). Z naszych analiz wynikało, że potrzebujemy rodzimych przedsiębiorstw. Już wtedy wiedziałem, że chcę realizować projekty nietuzinkowe, zmieniać oblicze polskiego FM-u i wyznaczać nowe trendy. Początki nie są łatwe, gdy tworzy się polską markę od zera i nieprzypadkowo mówi się, że najtrudniej zarobić pierwszy milion. Jest to doświadczenie, którym nie wszyscy w branży mogą się pochwalić. Dzięki temu mogliśmy bardziej się wsłuchać w potrzeby klientów, co przekłada się obecnie na naszą współpracę. Klienci, zarówno wówczas, jak i dziś, potrzebują firm elastycznych, znających realia naszego rynku – partnerów biznesowych, którzy także wsłuchują się w potrzeby inwestorów, ale też najemców.
W ciągu pierwszych 3 lat skupialiśmy się na budowaniu marki z mniejszymi projektami, spotykaniu się z klientami i wsłuchiwaniu w ich potrzeby. Musieliśmy udowadniać, że potrafimy dobrze realizować obsługę techniczną nieruchomości (bo tak ciągle większość postrzega nasze usłu...
Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.
- Dostęp do portalu
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ... i wiele więcej!