10-lecie firmy Innovative Facility Management Polska

TEMAT NUMERU

10 lat doświadczenia, 2 regionalne biura, kilkaset zrealizowanych projektów, ponad 170 ekspertów rynku i techników w zespole rozsianym PO całej Polsce, współpraca z największymi holdingami inwestycyjnymi, zarządcami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi, a także szeroki zakres usług wybiegających poza standardową obsługę techniczną – tak w kilku słowach można opisać IFM Polska, jedną z czołowych polskich firm na rynku z sektora facility manager (FM). Spółka zarządza i doradza w procesach całej branży utrzymania infrastruktury budynkowej. W zależności od projektu działa m.in. jako stacjonarne wsparcie techniczne ściśle związane z obiektem, pomoc doraźna w postaci pogotowia technicznego 24/7 lub jako audytor i partner realizujący przeglądy i doradztwo techniczne, due DILIGENCE, energetyczne, sanitarne. W jaki sposób współpraca właścicieli i zarządców nieruchomości z IFM Polska zmienia oblicze branży?

Działają państwo na rynku od 2013 roku. Jak wyglądały początki i rozwój IFM Polska?

Paweł Rozpończyk i Rafał Łaszczewski
– Zarząd IFM PL: Kiedy 10 lat temu powstawała IFM Polska, na rynku dominowały globalne marki, często z zaplecza firm budowlanych z kapitałem zagranicznym (aktualnie niewiele się w tej materii zmieniło). Z naszych analiz wynikało, że potrzebujemy rodzimych przedsiębiorstw. Już wtedy wiedziałem, że chcę realizować projekty nietuzinkowe, zmieniać oblicze polskiego FM-u i wyznaczać nowe trendy. Początki nie są łatwe, gdy tworzy się polską markę od zera i nieprzypadkowo mówi się, że najtrudniej zarobić pierwszy milion. Jest to doświadczenie, którym nie wszyscy w branży mogą się pochwalić. Dzięki temu mogliśmy bardziej się wsłuchać w potrzeby klientów, co przekłada się obecnie na naszą współpracę. Klienci, zarówno wówczas, jak i dziś, potrzebują firm elastycznych, znających realia naszego rynku – partnerów biznesowych, którzy także wsłuchują się w potrzeby inwestorów, ale też najemców.

W ciągu pierwszych 3 lat skupialiśmy się na budowaniu marki z mniejszymi projektami, spotykaniu się z klientami i wsłuchiwaniu w ich potrzeby. Musieliśmy udowadniać, że potrafimy dobrze realizować obsługę techniczną nieruchomości (bo tak ciągle większość postrzega nasze usłu...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy