Dołącz do czytelników
Brak wyników

FACILITY

1 lipca 2021

NR 3 (Czerwiec 2021)

Nowoczesny system dla każdego parkingu

0 215

Klienci długo jeżdżą po parkingu szukając wolnego miejsca? Przy szlabanach tworzą się kolejki paraliżując wjazdy i wyjazdy? Potrzebny jest system płatnego parkowania, ale koszty wdrożenia przekraczają szacowany dochód? Obsługa nie nadąża ze sprawdzaniem biletów za parkowanie i klienci wyjeżdżają bez płacenia? Kierowcy zostawiają samochody i odjeżdżają komunikacją a klienci nie maja gdzie parkować? Lista problemów z jakimi borykają się zarządcy i właściciele parkingów jest o wiele dłuższa, na szczęście większość z nich możemy rozwiązać od ręki.

Działamy na rynku technologii parkingowych od ponad dekady. Zaczynaliśmy od prostych rozwiązań, takich jak czujniki ultradźwiękowe do badania zajętości w garażu i kamer LPR (ANPR) rozpoznających numery rejestracyjne przejeżdżających samochodów. Dzisiaj oferujemy rozwiązania pozwalające uporać się z każdym problemem jaki może przysporzyć każdy rodzaj parkingu. To długa, ciekawa historia ulepszeń, udoskonaleń, przełomowych odkryć i ciężej pracy, którą z przyjemnością opowiadamy gdy nadarzy się sposobność. W tym artykule jednak skupimy się na ofercie, bo być może czytający znajdzie w niej rozwiązanie dla swoich problemów i będzie okazja do opowiedzenia naszej historii w czasie spotkania na jego parkingu.

POLECAMY

Ile jest wolnych miejsc i gdzie mogę zaparkować?

To pytanie stawia sobie każdy kierowca wjeżdżający na parking, im czytelniej dostanie odpowiedź na swoje pytania i im wygodniej zaparkuje, tym większa będzie satysfakcja i chęć powrotu na parking czy też do obiektu, który ten parking obsługuje.

Często, badając satysfakcję klientów słyszymy „nie jeździmy, bo zawsze jest problem z parkingiem”. Z drugiej strony pojawiają się opinie „jeździmy choć oferta nie zbyt szeroka, bo szybko parkujemy i to przesądza o wyborze”. Tą drugą opinię mogą zyskać nawet najbardziej zatłoczone parkingi, wystarczy dobra nawigacja i precyzyjne określenie zajętości.

Płynny wjazd i wyjazd z parkingu lub strefy płatnego parkowania, automatyczna rejestracja zaparkowanego pojazdu i kontrola płatności, integracja z kasami i parkomatami, przygotowanie dokumentacji do pobrania opłaty specjalnej (mandatu), pozwalają traktować zakup systemu parkingowego jak średnioterminową inwestycję o doskonałej stopie zwrotu.

Ogólnoświatowy postęp technologiczny, coraz lepsze i tańsze obiektywy, coraz wydajniejsze procesory w rozsądnej cenie i dynamiczny rozwój algorytmów Sztucznej Inteligencji (SI) pozwoliły nam zbudować zupełnie nowe, nie oferowane wcześniej na rynku urządzenia. Mowa tu o autonomicznym czujniku zajętości wyposażonym w komputer, kamerę i sygnalizator. Innowacyjność urządzenia polega na tym, że przetwarza ono dane w samym czujniku, samo podejmuje decyzję o wyświetleniu komunikatu wolny/zajęty. Do systemu nawigacji przekazuje tylko flagę dostępności. W wersji standard, czujnik rozczyta numery rejestracyjne zaparkowanych pojazdów i przekaże je do systemu „find my car”, analityki lojalności i systemu opłat. Czujnik w obydwu wersjach (STANDARD i BASIC) wykona zdjęcie bezpieczeństwa monitorowanego obszaru, może też nagrać film w przypadku wykrycia ruchu (człowiek, samochód) dla potrzeb archiwum monitoringu.

Dzięki funkcji przetwarzania danych w czujniku, system nie potrzebuje olbrzymiego serwera obliczeniowego znanego z oferty innych dostawców, a co za tym idzie dolna granica opłacalności systemu jest bardzo niska. Mamy za sobą instalacje dla parkingów na 2500 ale też i na 12 miejsc parkingowych. Czujniki komunikują się ze sobą i z pozostałymi urządzeniami bezprzewodowo, a wymagają jedynie zasilania, które prowadzone jest zwykle w korytach oświetleniowych, co znacznie obniża koszty instalacji i utrzymania.

Sygnalizatory z diodami LED umieszczone w czujnikach są doskonale widoczne nawet przez najdłuższą alejkę, a jeśli na parkingu działa nasz system naprowadzania na wolne miejsca, doprowadzimy nawet najbardziej roztrzepanego kierowcę na miejsce gdzie zostawi swój samochód bez problemów.

Nasze tablice nawigacyjne zbierają bezprzewodowo dane o zajętości z grupy czujników i wyświetlają informacje o dostępności w kierunku, do którego prowadzą. Umieszczamy je przy wjeździe na parking, do strefy lub poziomu i na szczycie każdej alejki.

Przy większych parkingach dodatkowo na skrzyżowaniach dróg, tam gdzie kierowca podejmuje decyzję skrętu. Dzięki temu rozwiązaniu możemy wypełnić nawet najbardziej skomplikowane przestrzenie do ostatniego miejsca!

Nasz system zajętości i nawigacji daje sobie świetnie radę zarówno na parkingach wewnętrznych, zewnętrznych jak i połączeniu obydwu. W przypadku parkingów zewnętrznych oferujemy wersję BASIC i prowadzimy prace nad wersją STANDARD (rozpoznawanie tablic rejestracyjnych wszystkich zaparkowanych pojazdów).

Parking płatny: dobry biznes, dodatkowy przychód czy kłopot?

Na rynku znanych jest wiele modeli płatnego parkowania, zaczynając od pracownika pobierającego opłaty i szlabanu a kończąc na całkowicie zautomatyzowanych, bezszlabanowych parkingach naliczających opłaty w zależności od strefy i cz...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałów pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy