Jak można realizować FM w różnych organizacjach?

FACILITY
W Polsce powszechnie stosowane są 3 podstawowe modele dostarczania usług FM: inhouse, outsourcing lub mieszany. Na rynku dostępne są także inne wariacje tych trzech podstawowych kategorii, które wymagają jednak większej świadomości na temat funkcjonowania relacji na linii zamawiający – dostawca usług FM.

To, w jakim modelu operacyjnym dostarczane są usługi FM, ma decydujący wpływ na efektywność operacyjną i kosztową całego obszaru wsparcia biznesu. Wybór najwłaściwszego modelu zależy od analizy wielu czynników i jest bezsprzecznie najważniejszym wyzwaniem, przed jakim stoją współczesne polskie działy zajmujące się realizacją usług FM.

Istnieje wiele czynników wpływających na proces podejmowania decyzji o wyborze właściwego modelu dostarczania usług. Najważniejsze z nich to:

Strategiczna ocena wagi realizacji usług pomocniczych dla wsparcia core biznesu

Określa podejście obszaru biznesu podstawowego do obszaru wsparcia. Im ważniejsze są dla niego usługi pomocnicze, tym więcej wysiłku, uwagi i środków przeznaczy na skonstruowanie właściwego modelu realizacji usług.

Analiza dostępnych kompetencji specjalistycznych

Osoba odpowiedziana za wy...

Czasopismo jest dostępne dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Dostęp do portalu
  • 6 numerów czasopisma w wersji papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ... i wiele więcej!

Przypisy