Biura nieprzyjazne środowisku są źródłem frustracji i rozczarowania pracowników

FACILITY

Wraz z powrotem pracowników do biur, widoczna jest zmiana ich oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju - 43% pracowników uważa, że biura są nieprzyjazne dla środowiska, a prawie połowa ankietowanych jest zawiedziona, że pracodawca nie poprawił niczego w tej kwestii w czasie trwania pandemii.

Badanie Tork Eco Office przeprowadzono dla lidera branży higienicznej, firmy Essity - właściciela marki Tork, wśród 12 000 pracowników w siedmiu europejskich krajach, w tym także w Polsce. Jego wyniki pokazują, że aż 84% pracowników oczekuje, że ich biuro będzie bardziej przyjazne środowisku. 7 na 10 ankietowanych czuje się osamotnionych w działaniach na rzecz ekologii w miejscu pracy - 1/3 pracowników twierdzi, że ich szefowie nie dbają o planetę.

66% osób przyznaje, że przy wyborze miejsca pracy zwraca uwagę na strategię zrównoważonego rozwoju firmy. To ważna wskazówka dla pracodawców, by tworzenie ekologicznych miejsc pracy uczynić priorytetem. Zatem zagadnienia takie jak recykling i ograniczanie odpadów, mniejsze zużycie energii oraz lepsza komunikacja wewnętrzna na temat ekologicznych inicjatyw są najważniejszymi kwestiami, z którymi muszą zmierzyć się firmy.

- W ciągu ostatnich 18 miesięcy nastąpiła wyraźna zmiana. Pracownicy traktują temat zrównoważonego rozwoju poważniej niż kiedykolwiek wcześniej. Chcą pracować w ekologicznych biurach, ale nie wszyscy pracodawcy traktują to poważnie - mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager, Essity. - Dzięki Tork PaperCircle® wspieramy firmy w 14 krajach w przetwarzaniu zużytych ręczników papierowych. Usługa, w ramach której ponownie trafiają one do użytku, pozwala zmniejszyć ilość odpadów i ślad węglowy. 95% naszych obecnych klientów uważa, że wdrożenie Tork PaperCircle® przyczyniło się do zwiększenia świadomości personelu na temat zrównoważonego rozwoju1 – dodaje Wojciech Nizio.

Grupa badawcza w Polsce stanowiła 1000 osób. Pracownicy zwracają uwagę m.in. na brak pojemników na odpady segregowane, stale włączone komputery i drukarki zużywające ogromne ilości papieru. 70% badanych twierdzi, że to pracownicy stają na czele “zielonych inicjatyw”, a połowa ankietowanych uważa, że do wdrażania takich działań trzeba ich pracodawców wręcz namawiać. 9 na 10 pracowników w Polsce chciałoby, aby biuro było bardziej przyjazne dla środowiska – przeszkadzają im cieknące krany, pojazdy firmowe zasilane benzyną, papierowe kubki po napojach trafiające do ogólnych odpadów czy elektryczne suszarki do rąk.

- Praca zdalna skłoniła nas do autorefleksji nad działaniami na rzecz przyszłości naszej planety. Pracodawcy mogą łatwo wesprzeć pracowników podejmując odpowiednie inicjatywy. Warto zacząć nawet od tych niewielkich, mało kosztownych przedsięwzięć, takich jak usprawnienie segregacji odpadów czy zmniejszenie zużycia energii, które w sumie mogą przynieść wiele korzyści – mówi Wojciech Nizio. – Jestem przekonany, że uwzględnienie personelu w tych działaniach oraz zadbanie o komunikację wewnętrzną jest najlepszą drogą do osiągnięcia sukcesu.

O badaniu:

Badanie internetowe zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Holandii, Szwecji, Danii i Polsce przez OnePoll na zlecenie firmy Essity. Polegało ono na zebraniu opinii 12 000 respondentów w wieku od 18 do 55+, którzy zwykle pracują w biurze. Badanie zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2022 r., a w Wielkiej Brytanii w październiku 2021 r.
 

Marka Tork®
Marka Tork jest dostawcą profesjonalnych rozwiązań do utrzymania higieny dla szerokiej gamy odbiorców: restauracji, hoteli, placówek opieki zdrowotnej, biur, szkół oraz zakładów produkcyjnych. W ofercie marki są dozowniki, ręczniki i papiery toaletowe, mydła, serwetki i czyściwa kuchenne oraz przemysłowe. Dzięki wiedzy eksperckiej, funkcjonalnym produktom i polityce zrównoważonego rozwoju Tork jest liderem w swojej branży. Należąca do Essity marka Tork dostarcza rozwiązania klientom w ponad 110 krajach. Szczegółowe informacje i aktualności o nowych produktach są dostępne na stronie www.tork.pl

Essity
Firma Essity to światowy lider branży higienicznej i ochrony zdrowia, stworzona do podnoszenia jakości życia poprzez dostarczanie niezbędnych na co dzień produktów i rozwiązań. Produkty Essity są sprzedawane w około 150 krajach pod wiodącymi światowymi markami TENA i Tork oraz innymi silnymi markami, takimi jak JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda oraz Zewa. Firma Essity zatrudnia ok. 46 000 pracowników, a jej wartość sprzedaży netto w 2020 r. wyniosła 13,3 mld dolarów. Siedziba główna firmy mieści się w Sztokholmie (Szwecja). Firma jest notowana na sztokholmskiej giełdzie NASDAQ. Więcej informacji na www.essity.com.

Przypisy